تعداد بازدید: ۳۳۹۵
کد خبر: ۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ - 2018 25 January
همایش تجلیل از همیاران برق شهرستان نی‌ریز با همت اداره توزیع برق و با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.
بیتا فسایی/ هورگان: این همایش صبح امروز پنجم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با حضور دانش‌آموزان همیار برق مدارس ابتدایی و اولیاء آنها و مسئولان شهرستانی، در سالن یک استادیوم ورزشی شهدا برگزار شد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان، هدف از این طرح را فرهنگ‌سازی از سنین پایین و همچنین فرهنگ بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی عنوان کرد و گفت: با توجه اقتصاد مقاومتی، اقشار و گروه‌های مختلف مردمی باید در این عرصه نقش مؤثری داشته باشند و لذا اجرای طرح همیار برق گامی مؤثر در راستای کاهش و مدیریت مصرف انرژی است.

محمد جواد برهانی از مشارکت ۳۶ درصدی دانش آموزان در این طرح خبر داد و گفت: ما از نظر مشارکت همیاران برق رتبه دوم در استان داریم.

حدود ۱۳۸۸ تفاهم نامه با دانش آموزان مبادله شده است که ۵۰۰ نفر از آنها همیاران موفق بودند و از آنها تجلیل شد.

برهانی کاهش مصرف برق امسال را ۲۵مگاوات اعلام کرد و گفت: با تلاش همکاران صنعت برق شهرستان، ما در سال گذشته ۲۰ مگا وات کاهش پیک داشتیم که امسال این مقدار به ۲۵مگا وات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۲۵ مگا وات صرفه‌جویی یعنی اگر دولت می‌خواست سرمایه‌گذاری کند و نیروگاه تولید کند باید حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کرد و این یکی از ارکان اقتصاد مقاوتی است که در حال اجراست.

وی در خصوص نحوه برگزاری این طرح گفت: توزیع برق با مشارکت اداره آموزش و پرورش در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه هر سال با مراجعه به مدارس، یک جامعه آماری را تعیین کرده و بین آن‌ها تفاهم نامه مبادله می‌کند.

با توجه به شماره اشتراک برق منزل مسکونی به این دانش‌آموزان توصیه می‌شود که مصرف تابستان آنها نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد که در این صورت به عنوان همیار برق شناخته می‌شوند.

این همایش با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد توسط سینا سامانی مجری صدا و سیما همراه بود و از تمامی ۵۰۰ همیار برق با اهداء جوایز قدردانی و تعداد 4 دستگاه دوچرخه به 4 نفر به قید قرعه اهدا شد.











نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها