تعداد بازدید: ۲۱۳۹
کد خبر: ۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ - 2018 20 January
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
عبدالهادی فقهی‌زاده، روز پنج شنبه ۲۸دی در نشستی با فعالان مؤسسات قرآن و عترت شهرستان نی‌ریز به اهمیت قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن مایه شفا و رحمت است و موجب کاهش بحران‌های معنوی در جامعه می شود.
بیتا فسایی/ نی‌ریزان فارس: فقهی‌زاده در این جلسه خواستار توجه بیشتر به مؤسسات قرآنی مردم نهاد شد و افزود: ما به فعالیت‌های بسیار ارزشمند مؤسسات قرآنی مردم نهاد اعتقاد داریم و این را وظیفه خود می‌دانیم که از توجه درست و بهینه به این مؤسسات دریغ نکنیم.

دولت و مؤسسات قرآنی مردم نهاد هر دو وظیفه‌هایی دارند ما در مقابل هم نیستیم و باید با هم تعامل کنیم.

معاون وزیر ارشاد از گسترش حمایت‌های برنامه‌ای در دوره معاونت جدید قرآن و عترت خبر داد و افزود: این حمایت‌ها قطعاً دو فایده مهم خواهد داشت. یکی اینکه از برخی سلیقه کاری‌ها و ارتباطات خاص می‌کاهد و دیگر اینکه بر مایه و ماده علمی و معنوی و اثرگذاری انواع آموزش‌های قرآنی در مؤسسات قرآنی می افزاید.

فقهی‌زاده محدودیت‌های اعتباری دولت را یادآور شد و گفت:ما نگرانیم که بودجه‌های فرهنگی کشور سال آینده کمتر شود امیدواریم که اتفاق نیفتد.

نهادهای قرآنی باید در مسیر خود اتکایی گام بردارند و دولت با انگیزه ترویج ارزش‌های دینی و با رعایت عدالت حمایت‌های ممکن را از این نهادها داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که معاونت قرآن و عترت چه وظایفی دارد گفت: ما جشنواره‌های ملی گوناگونی را در ۲۳ استان، از جمله جشنواره‌های آیات و حدیث، فیلم و عکاسی، نقاشی، خط، هنرهای قرآنی و... برگزار می‌کنیم.

همچنین  آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن را برای شانزدهمین بار در دهم اسفند آینده اجرا خواهیم کرد.

این مقام مسئول همچنین خواستار توجه ویژه به الگوهای موفق قرآنی در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان شد و تأکید کرد: با توجه به گفتگوهای چند روزه من حس می‌کنم جمع زیادی از الگوها و بزرگان قرآنی در اینجا حضور دارند که باید حتماً معرفی و تجلیل شوند و خود این بزرگان برخی از مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند.







نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها