تعداد بازدید: ۲۰۶۰
کد خبر: ۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ - 2018 18 January


مسعود پزشکیان

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده عضو اکیپ مجلس در بررسی برجام بودم و تنها این را فهمیدم که اگر برجام نبود ما هر روز یک هزار میلیارد تومان باید به خاطر تحریم‌ها ضرر می‌کردیم.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در نشست مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: اگر برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس مصوب شد به دلیل آن بود که تمام قراردادهای بین‌المللی در صورت طرح در مجلس شورای اسلامی به سرعت و بدون بحث خاص رای‌گیری شده به طوری که یا مورد پذیرش قرار می‌گیرد یا رد می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث برجام و موضوعات مطرح شده در مورد آن نگاه حاکم مرتبط با نگاه حزبی و جریان سیاسی بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی‌ می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده فوق تخصص جراحی قلب هستم و ۱۷ سال در دانشگاه در این حوزه درس خوانده و صاحب تجربه شدم اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم؛ در حالی که عده‌ای در آن مقطع احساس می‌کردند با خواندن دو کتاب می‌توانند کارشناس برجام باشند.

پزشکیان تصریح کرد: همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است؛ به طوری که هیچ کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد.

وی با بیان اینکه هر روز از بابت تحریم‌ها قبل از برجام هزار میلیارد تومان متضرر می‌شدیم، اضافه کرد: اگر برجامی تصویب شد قطعا ما توانستیم در آن مقطع جلوی ضرر و زیان‌های بسیار زیاد را به این کشور بگیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس بیان کرد: وضعیت بودجه در کشور بسیار وخیم است به طوری که بودجه سال آینده را نیز واقعا روی هوا می‌بندیم چرا که هیچ امیدی به این نیست که این ارقام بودجه‌ای حداقل در بخش درآمدی محقق شود.

پزشکیان با بیان اینکه حتی فرد دیوانه نیز مثل ما اولویت‌های دخل و خرج خود را تنظیم نمی‌کند، اظهار کرد: ما حتی اولویت‌ها را به اشتباه گرفته‌ایم و به جای آنکه پروژه‌ای را در اولویت اجرا کنیم به یکباره می‌خواهیم با یک منابع محدود چندین پروژه را به عنوان اولویت در نظر بگیریم که از همین روی شاهد آن هستیم که ساخت یک راه ارتباطی ۲۰ سال طول می‌کشد.

وی در واکنش به برخی ایرادات به حقوق‌های نامتعارف در کشور گفت: جالب است این حقوق‌های نجومی را مجلس مصوب کرده و شورای نگهبان نیز به آن رای داده است ولی امروز داد و فریاد می‌کند چه کسی به مدیران این اجازه را داده است که حقوق‌های نجومی بگیرند که باید گفت «خود کرده را تدبیر نیست.»

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده خود پزشک هستم و به صراحت اعلام می‌کنم پزشکان اضافه دریافتی دارند در حالی که سقف پرداختی‌ها را خود مجلس تعیین کرده و یقین داشته باشیم بیگانگان در این زمینه برای ما تصمیم نگرفته‌اند که امروز زمین و زمان را برای حقوق‌های نجومی به باد انتقاد گرفته‌ایم.

پزشکیان در مورد تاکید مسئولان استان اردبیل مبنی بر تصویب منطقه آزاد گفت: اگر این منطقه توجیه علمی و منطقی داشته باشد بنده نیز قطعا در تصویب آن نمایندگان استان اردبیل را همراهی خواهم کرد اما به صراحت اعلام می‌کنیم در کشورمان منطقه آزاد تجاری به معنای واقعی وجود ندارد و در خود تبریز اهالی بازار از فعالیت منطقه آزاد ارس گله‌مند هستند چرا که فعالیت این منطقه سامان بازار آنها را به هم زده است.

وی در مورد منطقه زرخیز پارس‌آباد و کشت و صنعت مغان نیز اذعان کرد: آمریکائی‌ها ۶۰ سال پیش برای کشت و صنعت طرح توجیهی نوشتند که ما بعد از ۶۰ سال هوش نمی‌کنیم که آنها چه نوشته‌اند در حالی که کشت و صنعت و دشت مغان را به ورطه نابودی کشاندیم.

این نماینده مجلس افزود: هیچ عقل و منطقی قبول نمی‌کند که این بنگاه اقتصادی بیشتر از سود خود ضرر دهد در حالی که اعلام می‌کنم کشت و صنعت را یکسال به من اجاره دهند و من ۲۰۰ میلیارد تومان در ابتدا پول نقد به آنها می‌دهم چرا که کشت و صنعت توان درآمدزایی ۲۰ هزار میلیارد تومان را دارد.

پزشکیان افزود: ما نمی‌توانیم با برداشت شلیل هلو و کارخانه فرسوده لبنیات و صنایع تبدیلی این بنگاه عظیم اقتصادی را روی پای خود نگهداریم که از همین روی به خاطر بدعمل کردن ما کشت و صنعت مغان هم اکنون به مرحله ضرردهی رسیده است.

وی با اشاره به تجربه مدیریتی خود در علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: بعد از ۶ ماه دوندگی و وعده مسئولان کشوری بنده موفق نشدم در آن مقطع ۱۰ یا ۲۰ خانه بهداشت بسازم اما همان که مشاهده کردم وابستگی به تهران و اعتبارات ملی نمی‌تواند دردی از مشکلات ما دوا کند به تبریز آمدم و با خودباوری و تکیه بر توانمان در تبریز موفق شدیم در دو ماه ۵۰۰ خانه بهداشت در استان آذربایجان شرقی بسازیم و به تدریج همه بیمارستان‌های شهرهای آذربایجان شرقی را مجهز به آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو کردیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در همین تبریز ۲۰۱۸ ما باید امیدی به تامین اعتبار دولتی نداشته باشیم و خودمان در منطقه آذربایجان باید دست به دست هم دهیم تا از محل صنعت گردشگری رونق مضاعفی را در منطقه به راه اندازیم.

پزشکیان گفت: ما از وزارت راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا راه‌آهن شمالغرب کشور را به صورت مستقل به ما واگذار کند تا همه شهرهای شمالغرب کشور را با قطار به هم وصل کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت نه پول کافی است و نه حال و حوصله‌ای برای کار کردن وجود دارد، اذعان کرد: معتقدم تا ما نگاهمان را عوض نکنیم و تغییر نگرش نداشته باشیم استان و منطقه‌مان را نمی‌توانیم متحول کنیم.

پزشکیان اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی به رغم آنکه لباس روحانیت داشتند اما نگاهشان متفاوت از دیگران بود که این نگاه متمحول زمینه محبوبیت و توانمندی آنها را فراهم کرد.

وی با انتقاد از نحوه اداره و مدیریت کشور به شکل آزمون و خطا، خاطرنشان کرد: با همین کشت و صنعت می‌توان یک کشور را اداره کرد اما جای افسوس آنجاست که ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای جوانان بیکار ممر درآمدی درست کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای متهم کردن دیگران بهتر است از مشورت و مشاوره دیگران استفاده کنیم تا با تغییر نگاه و نگرش‌ها به سمتی حرکت کنیم تا ضعف‌هایمان را برطرف و به توصیه قرآن و اسلام به معنای واقعی عمل کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: نماز، قرآن و سایر احکام دین برای عزتمندی و قدرت امت اسلامی است و آنهایی که دست بسته می‌نشینند و مدعی آن هستند که ما از مستضعفین هستیم خداوند در روز قیامت از آنها به خاطر بی‌تحرکی سوال می‌کند که چرا برای بهبود وضعیت خود کاری انجام نداده و با تکیه بر توان جمعی حرکتی موثر نداشتید.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار تغییر نگرش‌ها و تکیه بر توانمندی‌هایمان باید در عرصه مدیریت از توان مدیرانی استفاده کنیم که مدام آیه یاس نخوانند و به قدرت و صلابت تغییر و تحول ایمانی راسخ داشته باشند.

برچسب ها: برجام ، پزشکیان
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها