تعداد بازدید: ۲۵۰۳
کد خبر: ۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 2018 16 January
عابد نعمتی: شهروندانی که به پمپ بنزین فرامرزی‌نژاد می‌روند، ناچارند برای برگشتن به شهر مسافتی را خلاف جهت حرکت کنند.

دغدغه خطر جاده‌ای برای اتومبیل‌هایی که به پمپ بنزین می‌روند، این روزها با نصب نیوجرسی‌های میان جاده نی‌ریز - سیرجان به اوج خود رسیده است.


بیشتر مردم شهر نی‌ریز برای تأمین بنزین خودروی خود به نزدیکترین پمپ بنزینی می‌روند که خطر جاده‌ای کمتری دارد. این بدان دلیل است که در شهر پمپ بنزین وجود ندارد و مردم باید به دو پمپ بنزین حاشیه مسیر نی‌ریز- سیرجان(پمپ بنزین فرامرزی‌نژاد) و مسیر نی‌ریز- شیراز(پمپ بنزین دلخوش ) مراجعه کنند.


از طرفی مردم مجبورند برای برگشتن به داخل شهر از طریق بلوار شهید سرافراز مسیری را خلاف جهت حرکت کنند و اگر نخواهند مرتکب این خلاف شوند، باید با قبول خطرات بیشتر، چند کیلومتر را در جاده نی‌ریز - سیرجان طی کنند تا به دوربرگردان برسند. دوربرگردانی که خود به دلیل نداشتن دید کافی مشکلاتی دارد و حالا امیر شاهسونی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی‌ریز می‌گوید قرار است اصلاح شود.


به گفته او قرار شده ارتفاع نیوجرسی‌ها در مسافتی قبل و بعد از دوربرگردان کم شود تا خودروها و کامیونهایی که از دو طرف می‌آیند، دید کافی روی همدیگر داشته باشند.


وی اما امکان انتقال دوربرگردان به قبل از آن و نزدیک پمپ بنزین را به لحاظ فنی رد می‌کند و می‌گوید مصوبه شورای ترافیک را نمی‌توان تغییر داد.


این در حالی است که مهدی فرامرزی‌نژاد مسئول این پمپ‌بنزین از افزایش تصادفات و خطرات جاده‌ای در این مسیر خبر می‌دهد و می‌گوید فرمانداری باید فکری به حال آن کند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که او می‌خواهد با هزینه خود جاده‌ای چند ده متری در زمین پشت پمپ‌بنزین احداث کند تا مردم بتوانند بدون خلاف، وارد بلوار شهید سرافراز شوند.
اما فرامرزی‌نژاد می‌گوید زمین پشت پمپ‌بنزین وقف است و صاحب آن حاضر به فروش بخشی از آن برای احداث جاده نیست.


این زمینها از نوع وقف خاص (وقف اولاد) است. علی‌اکبر تواضع متولی زمین‌های وقفی آنجا در گفتگو با ما می‌گوید: «زمین وقفی قابلیت خرید و فروش ندارد و تنها می‌توان آن را به نرخ روز و بر اساس نظر کارشناس اجاره داد.»


وی برای این منظور اعلام آمادگی کرد و حالا به نظر می‌رسد فرامرزی‌نژاد که خود پمپ بنزینش جزو همین زمینهاست و ماهیانه اجاره اوقافی آن را می‌پردازد، باید تصمیم خود را در این مورد بگیرد. هر چند شاید شهرداری هم با توجه به این که زمین مزبور در محدوده شهر است، بتواند اقدامی کند. کما این که بر اساس شنیده‌ها قرار شده شهرداری این موضوع را بررسی کند؛ اما به دلیل مشکلات مالی، استقبالی نکرده است.


در حالی که مسعود لایقمند رئیس شورای شهر نی‌ریز در گفتگو با ما این زمینها را خارج از طرح تفصیلی می‌داند که شهرداری نمی‌تواند دخالتی در آن کند، حامد فرغت این پیشنهاد را قابل بررسی می‌داند و می‌گوید زمینها در محدوده طرح تفصیلی است و خیابانهایی در آن پیش‌بینی شده، اما نه به شکلی که به پمپ بنزین وصل شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها