تعداد بازدید: ۲۸۳۵
کد خبر: ۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ - 2018 15 January
هرچند که هزینه سفر به سیستان و بلوچستان بالا است، اما ساحل درک و کوه‌های مریخی در سبد سفرهای لوکس گردشگران ایرانی قرار گرفته است.



سیستان و بلوچستان

«هرچند که هزینه سفر به سیستان و بلوچستان بالا است، اما ساحل درک و کوه‌های مریخی در سبد سفرهای لوکس گردشگران ایرانی قرار گرفته است.»

به گزارش ایسنا، سال ۱۳۹۶ به نام سفر به سیستان و بلوچستان ثبت شده، استانی که هنوز طوق ناامنی از گردنش خارج نشده، با این حال حرکت‌هایی که از اواسط سال گذشته برای معرفی مناطق ناشناخته و کمترشناخته شده این استان آغاز شد، حتی گردشگران خارجی را راهی این سرزمین کمتر شناخته شده کرد و گردشگران ایرانی را به کشف مناطق نادیده از سیستان و بلوچستان وا داشت، کشف جایی مثل ساحل دَرَک که محل تلاقی تپه رمل‌ها و دریای مکران (عمان) و اقیانوس هند با پس‌زمینه‌ای از نخل‌های سرگردان است.

مجتبی میرحسینی ـ معاون گردشگری سیستان و بلوچستان: با وجود تمام تحرک‌هایی که از سال گذشته برای معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان مقصدی پایدار صورت گرفته، به مهم‌ترین مانع تداوم این جریان اشاره می‌کند و می‌گوید: هزینه سفر به این استان بسیار بالا است و برای ارزان‌سازی آن باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

او ادامه می‌دهد: با توجه به شناسایی قطب‌ها و کانون‌های گردشگری در استان و با بکارگیری همه ظرفیت‌ها، تمرکز ویژه‌ای برای توسعه شده است. سال گذشته این طرح را در ساحل درک و کوه‌های مریخی امتحان کردیم و امروز سفر به درک و کوه‌های مریخی در سبد سفرهای لوکس گردشگران ایرانی قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار می‌کند: ما مدعی هستیم که می‌توانیم برای همه اقشار جامعه کسب و کار تعریف کنیم. از طرفی باتوجه به شرایطی که در ایران وجود دارد و فناپذیری نفت و سایر انرژی‌ها، گردشگری می‌تواند فرصت جدید برای توسعه همه جانبه ایجاد کند. علاوه‌بر این، کشور ایران با ۳ قاره و یک سوم جمعیت دنیا هم‌مرز است که اگر ظرفیت گردشگری دریایی را فعال کنیم و فقط یک درصد از این یک سوم جمعیت دنیا را وارد ایران کنیم، باعث تحول در کشور بویژه چابهار به عنوان دروازه ورودی کشور خواهیم شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها