تعداد بازدید: ۲۸۲۱
کد خبر: ۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 2018 02 January
بازدید دوره‌ای از فعالیت مرکز معاینه فنی ناوگان سبک، سنگین و نیمه سنگین در دستور کار شهرداری قرار دارد.
روابط عمومی شهرداری نی‌ریز: مدیرعامل حمل و نقل نی‌ریز از مرکز معاینه فنی خودرو شهر نی‌ریز بازدید نمود. 

سعید استقلال بررسی عملکرد و نظارت مرکز معاینه فنی را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: این امر در ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه در جاده‌ها تأثیر گذار است.

وی بر ممنوعیت تردد ناوگان عمومی بدون اخذ معاینه فنی قبل از سفر تأکید کرد و گفت: رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باید قبل از سفر از سالم بودن خودروی خود اطمینان داشته باشند.

استقلال با اشاره به نظارت دوره‌ای بر چگونگی عملکرد مرکز معاینه فنی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذاکرات لازم به مدیران شرکت‌ها داده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش مرکز معاینه فنی خودروها به ویژه خودروهای سنگین در بروز حوادث محتمل جاده‌ای گفت: نظارت دقیق و مستمر کارشناسانه بر عملکرد این مراکز از اهمیت خاصی برخوردار است و مرکز باید در تست ظاهری و فنی خودروها نهایت دقت را اعمال کند.

مدیر حمل و نقل در ادامه بر اهمیت ضرورت معاینه فنی خودروهای گازسوز (بلاخص ناوگان مسافربری درون شهری) گفت: کلیه تاکسی‌های دوگانه‌سوز فابریک و دستی موظفند در هر دور معاینه فنی ابتدا نسبت به بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گاز سوز اقدام نمایند(ثبت در سامانه سیمفا) و در صورتی که مخازن این نوع وسایل نقلیه به تشخیص کارشناسان مربوط نیازمند انجام آزمایش‌های هیدرو استاتیک یا سایر آزمایشهای تعیین شده با توجه به مدت سه ماه اعلام شده جهت تست هیدرولیک استاتیک اقدام نمایند. همچنین برای تاکسی‌هایی که تجهیزات قطعات گاز سوز و یا سیستم ذخیره سوخت مخزن آنها در بازرسی‌های چشمی یا آزمایش‌های هیدوراستاتیک و تکمیلی تائید نمی‌شود معاینه فنی صادر نخواهد شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها