تعداد بازدید: ۱۶۹۶
کد خبر: ۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ - 2018 01 January
در ٩ ماهه امسال ١١٩١ نوزاد در شهرستان نی‌‌ریز متولد شدند.
محبوبه ناصری/ نی‌ریزان فارس: رئیس اداره ثبت‌احوال  گفت: از این تعداد ٦٠٨ مورد نوزاد پسر و ٥٨٣ نوزاد دختر هستند. 

٣٠٢ مورد فوت
فرهاد محمودی در خصوص متوفیان نی‌ریزی گفت: از ابتدای سال ٩٦ تا‌کنون در مجموع ٣٠٢ مورد فوت ثبت گردیده که ١٧٥ مورد مربوط به مردان و تعداد ١٢٧ مورد  مربوط به زنان می‌باشد.


٥١١    ازدواج
از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد٥١١ فقره ازدواج در این اداره  ثبت گردیده است. 


این اداره از ارائه آمار طلاق خودداری نمود و ارائه آن را به دیگر سازمانهای دولتی واگذار نمود.


اسامی برتر
در مورد اسامی برتر نوزاد پسر و دختر ثبت شده در سال جاری گفت:‌ در اسامی پسران؛ محمد، امیرمحمد، امیرعلی، علیرضا و ابوالفضل و در اسامی دختران؛ فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، یسنا، و ‌بهار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.


کارت هوشمند
محمودی هزینه صدورکارت هوشمند ملی را  ٣١ هزار تومان عنوان نمود و گفت: متقاضیان ‌باید ابتدا مبلغ ٢٠ هزار تومان به صورت الکترونیک و ١١ هزار تومان نیز بابت کارمزد دفاتر جهت نوبت‌گیری، ثبت‌نام و گرفتن عکس  پرداخت نمایند.  


همچنین وی هزینه تعویض شناسنامه را  مبلغ ٣٣ هزار  و٥٠٠ تومان عنوان نمود.


وی تعداد  افرادی که از ابتدای سال ٩٦ تاکنون جهت ثبت نام کارت‌ هوشمند ملی اقدام نموده‌اند را ٦١٦٣ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ٩٢٢٥ قطعه کارت هوشمند ملی صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.


وی ادامه داد:‌ این اداره در زمینه ثبت‌نام و تحویل کارت‌ هوشمند ملی و تعویض شناسنامه عملکرد قابل قبولی در بین ادارات ثبت احوال  استان داشته است.


رئیس اداره ثبت‌احوال در خصوص متقاضیانی که نسبت به عکس کارت هوشمند خود ناراضی هستند گفت: عکس‌های کارت هوشمند ملی با شرایط خاص امنیتی و به صورت فوری در سامانه قرار می‌گیرد و هنوز این امکان فراهم نگردیده که متقاضیان بتوانند از آتلیه‌های بیرون جهت عکس گرفتن استفاده نمایند و فقط در دفترپیشخوان دولت و  پست شهرستان  امکان عکس گرفتن وجود دارد.


مهلت کارت هوشمند تنها تا پایان سال
محمودی در پایان افزود: با توجه به پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا آخر سال ٩٦ و همچنین فراخوان اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال  از همشهریان درخواست می‌‌شود هر چه سریعتر نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایند تا با مشکل شلوغی و ازدحام جمعیت در دو سه ماه پایانی سال مواجه نگردند. ضمناً بنا بر اعلام سازمان ثبت‌احوال از ابتدای سال ٩٧ کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبار بوده و قابل ارائه در سازمان‌های دولتی نمی‌باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها