تعداد بازدید: ۲۴۱۱
کد خبر: ۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ - 2017 24 December
یک زن و شوهر شیاد که اقدام به رمالی و فالگیری می‌کردند، با مقدار زیادی پول دستگیر و روانه زندان شدند.

بنا به گفته یک منبع آگاه، حدود دو ماه قبل تعدادی از شهروندان از این که زن و شوهری در شهرستان نی‌ریز اقدام به رمالی و فالگیری کرده و برای حل مشکلاتشان پول زیادی از آنان گرفته‌اند، از آنها شکایت کردند.


مردم می‌گفتند مشکلات حل نشده و در مواردی باعث بروز اختلاف خانوادگی در زندگی شخصی و خصوصی آنها نیز شده است. 


با بررسی مقامهای قضایی، این برنامه در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت و آنها مدتی زیر نظر گرفته شدند. پس از این که دلایل کافی از اعمال خلاف قانون آنها به دست آمد، سرانجام با دستور قضایی، این زوج شیاد دستگیر شدند. در بازرسی از منزل این زوج چندین کتاب اوراد دستنویس و چاپی و همچنین تعداد زیادی عکس افراد به دست آمد که احتمالاً مورد سوء استفاده این زوج قرار گرفته است. در بررسیهای بعدی مشخص شد فقط در دو حساب بانکی این زوج ١٥٠ میلیون تومان وجود دارد که از راه فریب و اعمال مجرمانه به دست آمده و آنها نیز به این امر اعتراف کردند. این زوج، با سواد کمی که داشتند و با سوء استفاده از فقر فرهنگی و بی‌اطلاعی و ساده لوحی افراد، شیادی می‌کردند. سرانجام آنها با تکمیل تحقیقات قضایی روانه زندان شدند.


معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان نی‌ریز از برخورد قاطع و شدید دستگاه قضایی با شیادان، رمالان و دعانویسان خبر داد و از شهروندان خواست فریب شیادان و کلاهبردارانی را که ادعا می‌کنند از آینده و اتفاقات و سرنوشت آنان خبر دارند نخورند. شهروندان بدانند رمالی، فالگیری، شیادی، کف‌بینی، دعا‌نویسی و غیره جرم است و دستگاه قضا بشدت با آنها برخورد می‌کند. 


به بیان وی، افرادی که به دعانویسان و رمالان مراجعه می‌کنند، بیش از همه تقدیرگرا، مستأصل و ناامیدند و دارای ضعف شدید شخصیتی هستند. افراد رمال و فالگیر مطالبی را برای مشتریانشان بازگو می‌کنند و می‌پردازند که خوشایند مراجعه کننده‌ها بوده و به این ترتیب اعتماد مشتری را جلب می‌کنند. متأسفانه مراجعه به رمالان و غیره در همه اقشار جامعه اعم از تحصیل‌کرده و بی‌سواد دیده می‌شود. بدون شک رمالی و فالگیری امروزه مفهومی جز سوء استفاده از مردم ساده لوح ندارد و متأسفانه تضعیف ایمان در افراد موجب شده تا بازار این افراد شیاد و سودجو رونق داشته باشد.


مراجعه به فالگیران، رمالان و پیشگویان متأسفانه به همین جا ختم نمی‌شود و جرایمی مانند اغفال، تجاوز، قتل و غیره در کمین مراجعه‌کنندگان آنها است. چه بسیارند افرادی که بدنبال درمان درد خود با فالگیری و رمالی، دچار صدمات روانی و جسمی غیر قابل جبرانی شده‌اند. متأسفانه خرافه‌گرایی، عاملی برای فروپاشی خانواده‌ها شده و زنان بیشترین طعمه‌های مورد سوء استفاده رمالان، فالگیران، دعانویس ها و... هستند.


توجه بیشتر به سلامت روان، خود مراقبتی، مطالعه کتابهای علمی و مذهبی معتبر، کمک از مشاوران و روان‌درمانگران قدم مهمی در تقابل با خرافه گرایی است؛ زیرا بسیاری افراد بر این باورند که با مراجعه به فالگیران و دیدن آینده‌شان (آینده کاذب) تمامی مشکلات آنها رفع می‌شود؛ حال آن که مشکلات آنها به قوت خود باقی است و با گذشت زمان می‌فهمند نه تنها نتیجه‌ای عایدشان نشده، بلکه از نظر مالی نیز متحمل ضررهای فراوانی شده‌اند. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها