تعداد بازدید: ۲۰۱۹
کد خبر: ۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ - 2017 24 December
جوان محقق نی ریزی:
دو جوان محقق نی‌ریزی با راه‌اندازی یک ایستگاه تحقیقات در زمینه پرورش گونه‌های آبزی از جمله زالو، ماهی زینتی، انواع حلزون، و حشراتی نظیر عقرب و جلبک خوراکی اسپرولینا، از مسئولان خواستند به نیروی انسانی علاقه‌مند به تحقیقات در جهت رفع نیازهای پزشکی توجه نمایند.
روابط عمومی جهاد کشاورزی: روح‌الله  دولت‌آبادی نژاد گفت: نظاممند نبودن پرورش زالو و نیاز تولید این گونه آبزی که در اثر صید بی‌رویه در معرض انقراض است و نیز شرایط پرورش و نبود محیط کنترل شده و تجهیزات از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: مسئولان مربوطه باید در قوانین صدور مجوز پرورش زالو تجدید نظر کنند و دستور العمل‌های قدیمی اصلاح شود.
 
عباس آباده دیگر محقق نی‌ریزی هم گفت: در حال حاضر ما برای صدور پروانه بهره‌برداری اقدام نموده‌ایم که لازم است مسئولان همکاری مؤثری داشته باشند چون هم زمینه اشتغال حدود 10 نفر فراهم می‌شود و هم نیاز پزشکی بخشی از جامعه تأمین می‌گردد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر پزشکان نیاز خود را از طریق واردات و یا با خرید زالو از صیادان تأمین می‌کنند که علاوه بر دامن زدن به انقراض گونه‌های زالو، ممکن است زالوهای آلوده در طبیعت باعث بروز مشکلات بعدی برای بیماران شود.

این دو محقق تأکید کردند: صیاد با هزینه بسیار پایین و چه بسا غیر بهداشتی محصولات را عرضه می‌کند اما کسی که قانونمند و برابر مقررات اقدام به تولید زالو میکند با هزینه‌های قرنطینه وکارگر و هزینه‌های تعویض آب و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مواجه است و عملاً رقابت سخت می‌شود و صیاد با قیمت پایین‌تری محصولات خود آن هم با شرایطی که ذکر شد به فروش می‌رساند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها