تعداد بازدید: ۱۴۹۲
کد خبر: ۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ - 2017 17 December
٤١ نفر از دانش‌آموزان شهرستان امسال به مدرسه نیامده‌اند.

عابد نعمتی: کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نی‌ریز با بیان این مطلب، از پیگیری این مدیریت برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان غایبی گفت که اسامی آنان از استان به نی‌ریز اعلام شده است.


به گفته بخشی‌زاده، از بین این تعداد ١٦ نفر کلاس اولی‌اند که ٦ سالشان تمام شده و بر اساس آمار می‌بایست امسال در یکی از مدارس ثبت‌نام می‌کردند.


بخشی‌زاده اما احتمال بازماندگی از تحصیل برای این افراد را بسیار ضعیف دانست و گفت: بیشتر آنها کسانی هستند که والدینشان به دلیل جثه کوچک فرزندشان احساس می‌کنند هنوز زود است آنها را به مدرسه بفرستند و ترجیح می‌دهند به پیش‌دبستانی بروند.


وی افزود: در مدت ٧ سالی که این مسئولیت را بر عهده دارم، تنها ٢ مورد بازمانده از تحصیل به دلیل فقر داشته‌ایم که آن هم با پرداخت کمک هزینه تحصیلی آموزش و پرورش توانسته‌اند به مدرسه بروند.


کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش عقیده دارد این آمار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از جمله: وجود معلولان ذهنی و جسمی یا فوتی و همچنین مهاجرت افراد که شامل اتباع بیگانه هم می‌شود.


حال هر چه باشد، آموزش و پرورش به دنبال علت آن است. به گفته بخشی‌زاده، لیست این افراد که شامل مشخصات فردی، کدملی و نشانی منزل است، ترجیحاً به مدارس محل سکونت آنها فرستاده می‌شود تا مدیران مدارس پیگیر وضعیت و علت غیبت آنها شوند و نتیجه را به آموزش و پرورش اعلام کنند.


این در حالی است که آبان‌ماه امسال نیز علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری فارس، با بیان این که در جمعیت دانش‌آموزی بین ٦ تا ١٤ سال، ٣١٥ هزار دانش‌آموز به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند، گفت: طرح «جذب کودکان بازمانده از تحصیل» اجرا می‌شود.

 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها