تعداد بازدید: ۲۴۵۲
کد خبر: ۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ - 2017 17 December
فیلمی با هنرمندی پاها

316 ، داستان زندگی زنی است که خاطرات زندگی و کشورش را از پیش از تولد تا لحظه مرگ روایت می‌کند. داستان 63 سال زندگی که بیشتر از طریق کفش‌ها و پاهاى شخصیت‌هاى فیلم روایت می‌شود.


داستانی پر حادثه که هم انقلاب و هم جنگ 8 ساله ایران را در بر دارد. در فیلمی که هیچ یک از شخصیتهایش دیده نمی‌شوند و اولین نمونه در نوع خودش است، با صحنه‌هایی عجیب از جنگ، انقلاب، عشق، تولید مثل، امید و زندگی و مرگ مواجه می‌شویم. شما به فیلمی دعوت شده‌اید که باید چهره تک تک شخصیتهایش را خود ترسیم کنید. فیلمی با داستانهایی خنده‌دار، غم انگیز و حتی عجیب.


کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم بر عهده پیمان حقانی است. او فیلمسازى را از ۱۷ سالگی و بصورت خود انگیخته شروع کرد. 


این فیلم دومین فیلم بلند داستانی اوست که بعد از وقفه‌اى ۶ ساله در کارنامه فیلمسازی‌اش ساخته شد.


 316 فیلمی فانتزی است که انتخاب آن برای تماشا نیاز به سلیقه مخاطب دارد. سبکی متفاوت در فیلمسازی که چهره کسی در آن نمایش داده نمی‌شود.


فیلم از نماهای مینیمالیستی استفاده می‌کند. نماهای ساده با حرکت‌های ساده که یکی پس از دیگری به یکدیگر کات می‌خوردند. فیلمبرداری از آکسسوارها، و بازی‌های نمادین و اغراق شده برای تأثیرگذاری. اضافه کردن پلان‌هایی که برای فیلم نیست و از جایی دیگر گرفته شده و استفاده از نریشن برای قصه گویی.


فیلم‌های فانتزی مخاطب را به وجد می‌آورد و بیننده را احساساتی می‌کند. این فیلم به شدت تأثیرگذار است و شما از روی میمیک و عکس‌العمل‌های بیننده، در حین تماشای فیلم، می‌توانید حال و هوای قصه را بفهمید. چیزی که این فیلم را تأثیرگذار کرده است. نزدیک بودنش با مردم و حال و هوای موجود در جامعه است. این فیلم مانند یک کتاب می‌ماند که ده بخش دارد. شما صفحه به صفحه جلو می‌روید اشک می‌ریزید و می‌خندید. و تمام نوشته‌های کتاب را تصور می‌کنید. این فیلم توجه زیادی به جزئیات دارد. انسجام در روایت و بخش بخش جلو رفتن جذابیت فیلم را زیاد می‌کند. مخاطب همراه با فیلم جلو می‌رود و نمی‌خواهد لحظه‌ای آن را از دست بدهد. زیرا شنیدن داستان زندگی دیگران همیشه جذاب بوده. و این جذابیت زمانی بیشتر می‌شود که مخاطب در انتخاب شخصیت‌هایش آزاد باشد. مخاطب می‌تواند هر شخصی را در ذهن خود تصویر کند و فیلم را با رؤیای خودش به پایان برساند. یکی دیگر از نکات مثبت فیلم آزاد بودن آن در قضاوت است. در فیلم چیزی به بیننده تحمیل نمی‌شود. و مخاطب در انتخاب و قضاوت آزاد است. فیلمبرداری کار دلنشین است و بیشتر از نماهای ثابت بهره می‌گیرد. طراحی صحنه و طراحی لباس کاملاً همخوانی با فیلمنامه دارد. فضای رنگارنگ موجود در فیلم شما را بیشتر در رؤیا فرو می‌برد.  316 فیلمی است که می‌تواند دید شما را نسبت به دنیا تغییر دهد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها