تعداد بازدید: ۱۷۷۸
کد خبر: ۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ - 2017 17 December
جلسه کارگروه جامعه ایمن و پیشگیری از سوانح رانندگی به ریاست امیری فرماندار شهرستان نی‌ریز به منظور برطرف‌سازی مشکلات تصادفات جاده‌ای در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی‌ریز، در این جلسه فرماندار گفت: هدف از تشکیل کار گروه جامعه ایمن، پیشگیری و کنترل سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی محیطی در سطح شهرستان است و رسیدن به این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

وی با بیان اینکه مطالبی که در این جلسات مطرح می‌شود  بطورموازی در جلسات دیگر هم مطرح می‌شود گفت: این اشکال ندارد که مطالب مهم شهرستان که عمدتاً در مورد جان مردم است در جلسات دیگر هم مطرح بشود اما باید روشن بشود که در جامعه ایمن وقتی بحث تصادفات و نقاط حادثه‌خیز مطرح می‌شود از چه جنبه‌ای بحث می‌شود و وقتی در شورای ترافیک مطرح می‌شود از چه جنبه‌ای دیگر مطالب بیان می‌شود. بنابراین موازی کاری نباشد حساسیت موضوع قابل قبول و مهم است اما در جلسات متعدد منظور با یک موضوع و یک هدف دنبال نشود. 

وی ادامه داد: در دین ما و در قرآن تأکید شده اگر کسی جان یک انسان را نجات بدهد یعنی کل بشریت را نجات داده است و اقدامات جامعه ایمن ارزشمند است اما باید در اینگونه جلسات یک تفکیکی قائل شوید و موازی کاری نباشد. 

فرماندار نی‌ریز بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه  را کار مهم و ارزشمندی دانست وگفت: بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌هایی که مرتبط هستند باید در این قضیه مشارکت کنند و مطالبی که بعضاً در جلسات جامعه ایمن به منظور افزایش ایمنی و حفاظت از جان مردم و انسان‌ها مطرح می‌شود و خسارت و تبعات انسانی و  مالی را کاهش  می‌دهد بسیار حائز اهمیت است. 

امیری خاطرنشان کرد: جامعه ایمن فقط بحث تصادفات نیست اما طبق آمار اطاعاتی که گفته شد متأسفانه عمدتاً بحث تصادفات جاده‌ای و یا حوادث نقلیه‌ای درون روستا و شهرها هست و عمده مرگ و میرها  بعد از مرگ و میر طبیعی، تصادفات در مرحله اول است.

 فرماندار نی‌ریز ضمن ابراز تأسف از تصادفات اخیر محور نی‌ریز- آباده‌طشک تسلیت به بازماندگان آنان گفت: در چند روز گذشته در یک تصادف پنج نفر فوت و پنج نفر هم زخمی شدند و روز بعد یک واژگونی داشتیم که سه نفر از بین رفته و دو نفر مجروح شده‌اند که بابت تصادف اخیر با مدیر کل راهداری استان، فرماندهی پلیس راه و دبیر ترافیک استان تماس گرفتم البته این اقدام اولمان نبوده بارها این جاده ها توسط شورای ترافیک شهرستان و استان مشترکاً بازدید شده و نقاط حادثه‌خیز را هم شورای ترافیک، راهداری و پلیس راه شناسایی کردند و با امکاناتی که در اختیارشان بوده و با توجه به محدود بودن اعتبارات اقدامات کوتاه مدتی انجام شده است ولی در کل باید مشکلات از اساس حل شود.

وی در خصوص تصادفات متعدد جاده آباده‌طشک با توجه به اقداماتی که انجام شده است افزود: راهداری و پلیس راه موضوع تصادفات را عمدتاً خطای انسانی  مطرح می‌کنندکه عدم رعایت مقررات و سرعت غیر مجاز می‌باشد ولی طبق پیگیری‌هایی که به‌ عمل آورده‌ایم  پلیس راه و راهداری باید حتماً در آن جاده حضور داشته باشند تا در آینده شاهد اینگونه حوادث ناگواری نباشیم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه طاهری کارشناس شبکه بهداشت و درمان اقدام به ارائه گزارش تفضیلی از آمار و حوادث و مقایسه آن نمود. سایر اعضای کارگروه به خصوص اداره راهداری، شهرداری‌ها و مدیریت برق گزارش فعالیت‌های خود را در راستای اهداف جامعه ایمن ارائه نمودند و همچنین پلیس راهور، و پلیس راه عملکرد 6 ماهه سالجاری و اقدامات انجام شده جهت کاهش حوادث ترافیکی را گزارش نمودند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها