تعداد بازدید: ۱۸۰۸
کد خبر: ۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ - 2017 16 December
آیت‌ا... فقیه در مراسم نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز کشته شدن 9 نفر در حوادث رانندگی هفته گذشته را مایه تأسف خواند و جاده نی‌ریز آباده را به قتلگاه مردم تشبیه کرد.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 24 آذر، گفت: «هفته گذشته ظرف 48 ساعت، 9 نفر جان خود را در دو حادثه رانندگی جاده نی‌ریز - آباده از دست دادند. این جاده قتلگاهی برای مردم شده و وظیفه مسئولان است که مشکلات آن را گزارش کنند و با توجه به معادن سنگ و تردد زیاد ماشینهای سنگین در آن، به فکر جان مردم باشند.»

به گفته امام جمعه نی‌ریز، مسئولان باید برای جان مردم ارزش قائل شوند و بودجه‌ها را در راه رفاه مردم خرج کنند؛ نه در جایی که معنا ندارد.

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «فقط 5 نفر از اعضای یک خانواده و 4 نفر هم از اعضای خانواده‌ای دیگر در دو حادثه کشته شدند؛ این عیب و ننگ است. این همه پول در این مملکت کجا می‌رود و در چه مسیری خرج می‌شود؟ آن چه واجب است، جان مردم و جوانان است. اینها سرمایه‌های کشورند و ما نباید باعث شویم نسل جوانمان از بین برود و خانواده‌ها عزادار شوند.»

آیت‌ا... فقیه عنوان داشت: «من همان شب حادثه با نماینده تماس گرفتم و گفتم این وضعیت راه خطرناک است. هر چه زودتر برای حفظ جان مردم اقدام کنید.»

ایشان با اشاره به این که بستگان رئیس دادگستری نی‌ریز هم در این حادثه جانشان را از دست داده‌اند، از وی خواست تا برای حفظ جان مردم و اصلاح این جاده تلاش خود را انجام دهد.

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر، با اشاره به ارائه بودجه سال 97 به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواست تا با دقت و بدون عجله آن را بررسی کنند.

به بیان امام جمعه نی‌ریز، دشمن در کمین است که بگوید جمهوری اسلامی لیاقت اداره کشور را ندارد و اعتماد مردم را از دولت سلب کند.

ایشان تأکید کرد این بودجه باید بتواند مشکل اشتغال و اقتصاد مردم از جمله رکود و تورم را حل کند.

آیت‌ا... فقیه روز وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و پیشرفت یا نابودی کشور را در گرو وحدت و تفرقه این دو دانست.

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «زمان طاغوت بین حوزه و دانشگاه تقابل بود؛ اما در جمهوری اسلامی این دو باید کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشند تا کشور پیشرفت کند.»

امام جمعه نی‌ریز به قطع توزیع شیر فله‌ای در ایستگاه‌های توزیع شیر نی‌ریز اشاره کرد و از مسئولان خواست چاره‌ای بیندیشند تا ضمن توزیع شیر باکیفیت، هم بهداشت مردم رعایت شود و هم قیمت آن برای مردم و دامدار منصفانه باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها