تعداد بازدید: ۱۵۸۸
کد خبر: ۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ - 2017 11 December
اداره هواشناسی نی‌ریز توصیه‌هایی را به کشاورزان به شرح زیر ارائه نمود
1- کشاورزان کلزا کار در صورت مشاهده آفت شته مومی در حاشیه مزارع، نسبت به سم‌پاشی علیه این آفت از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر و پس از رفع کامل شبنم صبحگاهی اقدام نمایید.

2- گلخانه‌داران در خصوص تأمین سوخت و دمای بهینه محیط گلخانه تمهیدات لازم را پیش‌بینی نمایند و حتماً لوله‌های دودکش را چک نموده و مخازن سوخت را بازدید نمایند.

3- دامداران نسبت به تهویه مناسب و جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل آغل‌ها تمهیدات لازم به کار برند. مرغداران نسبت به بازدید مخازن سوخت اقدام نموده و به تهویه مناسب سالن‌ها توجه جدی داشته باشند. همچنین لازم است گاوداران، گوساله‌های متولدشده را در جای گرم و با تهویه مناسب نگه دارند. زنبورداران نیز در این هفته نسبت به تغذیه مناسب زنبورها اقدام نمایند.

4- در عملیات بتون‌ریزی جهت ساخت‌ و ساز ابنیه فنی هیدرولیکی مانند کانال پوشش شده و استخر ذخیره آب، عملیات بتون‌ریزی فقط صبح‌ها اجرا شود و از بعدازظهر ساخت‌وساز بتونی متوقف گردد. ضمناً با توجه به بارش احتمالی روز جمعه، مسیر سیلاب روی قنوات و میله چاه‌ها مسدود گردد.   

از همکاری و مساعدت کارشناسان محترم در بخش‌های مختلف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز و کارشناسان محترم اداره کل هواشناسی استان که ما را در این امر یاری می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
کی میخواد بارون بیاد مگه
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها