تعداد بازدید: ۲۳۲۹
کد خبر: ۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ - 2017 10 December
زریوند بازیگر طنز تلویزیون در گفتگو با نی‌ریزان فارس:
امیر زریوند از معدود بازیگران طنز تلویزیون ایران است که این روزها کمتر چهره‌اش را در قاب تلویزیون می‌بینیم. این سرمربی کاراته معتقد است برخی از افراد با زد و بندهای مختلف بازیگر شده‌اند و گرنه حرفه‌اشان چیز دیگری است.
محمد جلالی گروه هنر

زریوند در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تهران میهمان غرفه «نی‌ریزان فارس» بود. 


وی خود را متولد شهر رشت و فارغ‌التحصیل رشته فیلمسازی معرفی می‌کند. 


زریوند اولین کار هنری خود را در تلویزیون مربوط به سال ١٣٧٤ برنامه «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری عنوان می‌کند.


او عامل کم کاری‌اش در تلویزیون را کار در تئاتر می‌داند اما در عین حال می‌گوید: کار در تلویزیون بسیار کم است. متأسفانه به دلیل این که اکثر کارها به صورت اسپانسری پیش می‌رود کار به همه نمی‌رسد و دار و دسته‌های خاص خودشان را دارند. البته خود من خوشحالم که سرمربی کاراته هستم و احتیاجی به درآمد بازیگری ندارم.


متأسفانه مدیریت ضعیف آقای ضرغامی سبب شد تا بودجه از سازمان برود و کسانی که به کار گماشته شدند شایسته آن جایگاه نبودند و این مسئله تاکنون ادامه دارد. 
در زمان آقای لاریجانی همه شبکه‌ها بسیار خوب کار می‌کردند و از اعتبارات خوبی هم برخوردار بودند.


در حال حاضر مردم به ماهواره‌ها رو آورده‌اند و حتی برخی‌ها هم افتخار می‌کنند که تلویزیون را تماشا نمی‌کنند که این خود باعث تأسف است.


وی در رابطه با حضور نابازیگرها در تلویزیون گفت: متأسفانه در حال حاضر کسانی را می‌بینیم بازیگر شده‌اند که اصولاً شغلشان چیز دیگری است. بازیکن فوتبال، نویسنده و...
برای نمونه فوتبالیستی که در بازی‌های طنز نقش‌آفرینی می‌کند با هزینه خودش وارد این حوزه شده و پول گزافی هم تاکنون خرج کرده. در واقع او خودش اسپانسر خودش است و بدتر از آن این که او مشخص می‌کند که چه کسی بازی بکند و چه کسی خیر!


وی در مورد وضعیت شبکه نسیم گفت: در حال حاضر این شبکه وضعیت بهتری نسبت به دیگر شبکه‌ها دارد و به وسیله دو شوی تلویزیونی «دورهمی» و «خندوانه» مخاطبانی را جذب کرده است.


علت آن این است که هم آقای رامبد جوان و هم آقای مهران مدیری از جوانی مشغول به کار بوده‌اند و الان این دو نفر، دو متخصص تمام عیار هستند؛ هر چند که آقای مدیری به غیر از تخصص، یک اسطوره است.


از زریوند پرسیدیم: «آیا اگر ساعت خوش با همان فرمت قبلی پخش شود، مخاطب خواهد داشت؟» و او گفت:‌ ساعت خوش از کسانی تشکیل می‌شد که همگی شهرستانی بودند و آقای مدیری مثل تیم ملی، جوانان را دور هم جمع کرده بود. کسانی که همه تحصیل کرده در حوزه کار خودشان بودند و شایسته‌سالاری در این تیم حاکم بود. ضمن این که این همه شبکه وجود نداشت. اگر الان باز یک تیم متخصص جمع شود و سازمان هم حمایت کند قطعاً جواب می‌دهد.


وی گرایش مردم به طنز را وابسته به دوره‌های مختلف دانست و گفت: ببنید در دهه ٦٠ مردم علاقه بسیاری به فیلم‌های اکشن داشتند و به دلیل این که بدآموزی نداشته باشد فیلم‌های معدودی ساخته می‌شد و حالا هم فیلم‌های طنز اوج گرفته است. در حال حاضر مردم به فیلم‌های طنز به عنوان یک تفریح نگاه می‌کنند.


زریوند مهمترین کارهایی را که در این سالهای اخیر انجام داده اینگونه برشمرد: مجموعه طنز «سوء‌تفاهم» و «از اینجا تا اونجا» که سال گذشته از شبکه یک پخش شد. 
او وعده داد: قرار است مجموعه طنزی با عنوان «چهارسو» با همان بچه‌های قدیم از شبکه ٣ پخش شود که امیدوارم دیده شود.

 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها