تعداد بازدید: ۱۸۰۸
کد خبر: ۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ - 2017 09 December
یك كشاورز نی ریزی در زمین زراعی خود ترب‌هایی برداشت كرد كه وزن برخی از آنها به بیش از 8 كیلوگرم می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان نی‌ریز، علی عبدی، كشاورز منطقه مشكان با تشریح وضعیت كشت این محصول گفت: هیچ نوع كود و سمی در مرحله داشت استفاده نكرده و این پدیده تعجب اهالی و كارشناسان را برانگیخته است.

وی افزود: وزن برخی از این ترب‌ها حتی به 10 كیلوگرم هم رسیده كه اهالی روستا اقدام به برداشت آنها كرده‌اند. 

مجتبی شعاع مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان نی‌ریز در این باره گفت: سبزیجات در سبد غذایی خانوارهای روستایی جایگاه ویژه‌ای دارد و اغلب سعی می‌كنند خود به تولید سبزی مورد نیاز خانواده اقدام نمایند كه ترب سفید و سیاه بخاطر طبیعت گرم و خشك و كم كالری بودن آن و مؤثر در دفع سنگ‌های صفراوی و خاصیت برگ‌ها در هضم سریع غذا دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی منطقه مشكان شهرستان نی‌ریز و خاك مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می‌شود كه این بار در پدیده‌ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه این محصول كه حتی غده‌هایی بالغ بر 8 كیلوگرم هم برداشت شده است.

شعاع همچنین گفت: وزن یك ترب معمولی حدود 400 گرم است اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب ، این گیاه می‌تواند به رشد بالاتری برسد اما تولید ترب‌هایی با وزن‌های 6 تا 9 كیلوگرم، تعجب برانگیز است.

وی در پایان گفت: متأسفانه ترب‌های بزرگ بازار خریدار چندانی ندارد اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه مشكان برای پرورش این نوع سبزیجات می‌باشد.  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها