تعداد بازدید: ۱۸۱۰
کد خبر: ۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ - 2017 07 December
حسین قانع: نیاز شدید به گروه خونی O منفی، مدیریت بیمارستان شهدای نی‌ریز را برآن داشت تا از کسانی که دارای این گروه خونی ویژه هستند، بخواهد با مراجعه به آزمایشگاه بیمارستان شهدا، با اهداء خون و ثبت مشخصاتشان با بیمارستان همکاری کنند.

بنا بر اعلام رئیس بیمارستان شهدای نی‌ریز، این بیمارستان در راستای تشدید نیازش به گروه خونی O منفی در سطح شهرستان و همچنین با توجه به این که بخش ویژه و مهم جراحی مغز و اعصاب روزهای آینده در بیمارستان شهدا آغاز به کار خواهد کرد، مهمترین عامل اعلام نیاز عمومی به گروه خونی ویژهO منفی را راه‌اندازی این بخش دانست.

دکتر علیرضا ذکایی گفت: نیاز بسیار شدید کلیه مراکز درمانی - بیمارستانی کشور به گروه خونی ویژه O منفی، که یک گروه خونی نادر و کمیاب است و نامشخص بودن افرادی که دارای این گروه خونی نادرهستند، باعث شده در نی‌ریز هم نیاز آن بشدت احساس شود.

مدیر بیمارستان شهدا خواهان همکاری شهروندان شد و از آنها خواست همانند ماه‌های گذشته با حضور اکیپ خونگیری سازمان انتقال خون استان در نی‌ریز طی روزهای  5، 15 و 25 هر ماه، به این واحد مراجعه کنند تا افراد دارای این گروه خونی شناسایی شوند و در زمان بحران و یا هنگام نیاز، برای نجات جان افراد به کمک طلبیده شوند.

این در حالی است که با خونگیری‌های ماهانه، افراد بسیار کمی با این گروه خونی در شهرستان شناسایی شده‌اند؛ لذا مدیریت بیمارستان شهدا برای حل مشکل شناسایی افراد دارای گروه خونی «او منفی»، آزمایشگاه بیمارستان را برای این کار در نظر گرفته است. کلیه همشهریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز به آزمایشگاه بیمارستان شهدا مراجعه کنند تا با ثبت مشخصات خود، هنگام نیاز از آنان کمک گرفته شود.

دکتر ذکایی همچنین گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفنهای 4-53830111 و شماره داخلی 212، با آزمایشگاه بیمارستان شهدا تماس بگیرند. همشهریان اگر فردی را می‌شناسند که دارای این گروه خونی است، او را برای این کار خداپسندانه آگاه کنند.هنگام حضور افراد در آزمایشگاه، ضمن تعیین گروه خونی، نشانی و مشخصات افراد ثبت می‌شود. حتی افراد دارای این گروه خونی که قادر به حضور نیستند، می‌توانند با تلفن به شماره بالا، مشخصاتشان را ثبت کنند. 

گفتنی است که گروه خونی O منفی یک گروه خونی کمیاب است و دارندگان آن نیز فقط از همین گروه می‌توانند خون دریافت کنند.

به گفته یک منبع آگاه بخش جراحی مغز و اعصاب تا پایان آذرماه امسال در بیمارستان شهدا راه‌اندازی خواهد شد و بخش عمده لوازم، دستگاه‌ها و تجهیزات آن با کمک چند صد میلیون تومانی نیکوکاران شهرستان خریداری شده است. پزشک جراح مغز و اعصاب نیز تعیین شده و حتی چندی قبل نیز با حضور در نی‌ریز از امکانات و تجهیزات این بخش دیدن کرده است. بخش جراحی مغز و اعصاب یکی از مهمترین بخشها در بزرگترین و پیشرفته‌ترین بیمارستانها است و وجود این بخش در یک بیمارستان، نشان از پیشرفت و مهم بودن آن بیمارستان دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها