تعداد بازدید: ۱۷۳۵
کد خبر: ۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ - 2017 04 December
علی لاریجانی رئیس مجلس برای اصلاح خط مرزی نی‌ریز به رئیس جمهور نامه نوشت.

در این نامه آمده است:


حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای روحانی
ریاست محترم جمهور


سلام علیکم
در اجرای بند (٤) ماده (٢٠٩) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست تصویر گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور راجع به سؤال جناب آقای اصغر مسعودی نماینده محترم نی‌ریز و استهبان به نمایندگی از ١٥ تن دیگر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی(استان فارس) از وزیر محترم کشور که قلمرو آن منطقه‌ای تعیین شده است بعلت عدم اقناع سؤال کننده از توضیحات وزیر، جهت استحضار و دستور مقتضی ایفاد می‌گردد.


در نامه پیوستی که به امضاء نمایندگان فارس رسیده   آمده است: به چه دلیل روستای مزرعه چاه عمیق عشایری از بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز فارس منتزع و به استان کرمان ملحق شده است؟


روستای مزرعه چاه عمیق عشایری در سال ١٣٩١ از دهستان ریزآب بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز استان فارس منتزع و به دهستان گلستان شهرستان سیرجان استان کرمان الحاق شده است.


در این الحاق مصالح بخش قطرویه و شهرستان نی‌ریز و استان فارس در نظر گرفته نشده است. در سال ١٣٩١ روستای چاه عمیق عشایری از شهرستان نی‌ریز و استان فارس منتزع و به استان کرمان ملحق شد و استانداری کرمان و فرمانداری سیرجان با نصب تابلوهای سیمان ٤×٣ مترمربع روستاهای دیگری را ملحق به سیرجان کرده‌اند. به چه علت و بر اساس کدام منطق روستاهایی که جمعیت ندارند باید به استان دیگر ملحق گردند؟


در همین راستا دفتر دکتر مسعودی نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان در گزارشی اقدامات انجام شده در خصوص خط مرزی نی‌ریز - سیرجان را به شرح زیر اعلام نمود:
«علیرغم اینکه این مباحث در زمان نماینده سابق مطرح و در سال ٩١  اعلام شد که روستای چاه عمیق عشایری از نی‌ریز منتزع گردد، دکتر مسعودی تلاش‌های زیادی برای حراست از مرزهای شرقی حوزه انتخابیه انجام دادند که گوشه‌ای از آن تقدیم مردم نجیب و فهیم می‌گردد:


١- جلسات مختلف با استاندار و معاون سیاسی استاندار


٢-  طرح در جلسات مجمع نمایندگان استان فارس 


٣- نامه به وزیر کشور


٤- طرح سؤال از وزیر کشور و تبیین و همراه کردن  نمایندگان استان فارس در سؤال از وزیر کشور 


٥- حضور وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و پاسخ  به سؤال مذکور


٦- دستور وزیر و تعیین کار گروه بررسی


٧- تشکیل کارگروه با حضور معاون سیاسی وزیر کشور  دکتر احمدی و رئیس تقسیمات استان فارس در دفتر معاون وزیر کشور و دستور بررسی مجدد 


٨- با توجه به اینکه در کمیسیون نماینده از جواب قانع نشدند رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی به رئیس جمهور حجت الاسلام دکتر روحانی مکاتبه نمودند تا اقدام مقتضی به عمل آید.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها