تعداد بازدید: ۲۳۵۸
کد خبر: ۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ - 2017 04 December
نگاهی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران ؛
«نهنگ عنبر ۲» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم ساخته سال ۱۳۹۵ است.

این فیلم که دنباله  «نهنگ عنبر» محسوب می‌شود از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده ‌است. «نهنگ عنبر ۲» پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینما ایران محسوب می‌شود.

خلاصه داستان
ارژنگ (رضا عطاران) و رؤیا (مهناز افشار) بالاخره پس از سالها با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و در حال رانندگی برای رسیدن به محل برگزاری مراسم ازدواجشان در شمال می‌باشند. آنها در طول مسیر خاطرات گذشته خود را مرور می‌کنند اما...

حواشی
درپی ممیزی‌های فراوانی که شورای پروانهٔ نمایش بر روی این فیلم اعمال کرد، سامان مقدم، کارگردان، تهیه‌کننده، و نویسندهٔ این فیلم، واکنش نشان داد و گفت: «چیزی که می‌بینید، لاشهٔ نهنگ عنبر ۲  است.»


با این حال، «نهنگ عنبر ۲» با فروش تقریباً ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، و جذب ۱۱۲ هزار تماشاگر تنها در ۳ روز اولیهٔ اکران، رکورددار فروش افتتاحیه در تاریخ سینمای ایران است.


***
کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده: سامان مقدم


بازیگران:  رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و علی قربان‌زاده


موسیقی: امیر توسلی


فیلم‌برداری: محمود کلاری


تدوین: سیامک مهمان‌دوست


توزیع‌کننده: فیلمیران


تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶


کشور: ایران


زبان: فارسی


فروش گیشه: 20.942.476.000 تومان


سامان مقدم کارگردان این فیلم پرفروش متولد سال 1347 می‌باشد و فارغ‌التحصیل رشته سینما است. مقدم اولین تجربه سینمایی خود را با دستیار کارگردانی « ردپای گرگ » در کنار مسعود کیمیایی بدست آورد. 


کارگردان این فیلم پرفروش پیش‌ از این  در سالهای بعد آثار موفقی از جمله فیلم پرفروش «مکس» را کارگردانی کرد که با استقبال بسیار خوب تماشاگران همراه بود. 


«نهنگ عنبر» هم از جمله پرفروش‌ترین فیلمهای سامان مقدم بود.


نقد و بررسی «نهنگ عنبر2» و همچنین دلائل پرفروش شدن این فیلم در مجله نی‌تاک که در همین هفته منتشر شده، آمده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها