تعداد بازدید: ۱۷۱۷
کد خبر: ۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 2017 04 December
جلسه‌ای با عنوان مناسب سازی معابر شهری امروز صبح 13 آذرماه در محل فرمانداری نی‌ریز تشکیل شد.
به گزارش هورگان؛ شورای مناسب سازی شهرستان نی‌ریز با حضور  معاون فرماندار، رئیس اداره بهزیستی،شهردار و  برخی از روسای ادارات برگزار گردید.

در ابتدا، راهوار معاون فرماندار، معلولیت را بعنوان پدیده زیستی و اجتماعی مطرح نمود. 

وی ارزیابی فضاهای عمومی و انجام تحقیقات میدانی جهت رفع نواقص مناسب سازی با رویکرد تأمین امنیت اجتماعی و افزایش توانمندسازی معلولین را جهت حمایت مادی و معنوی آنها از ضروریات قابل پیگیری بیان کرد. 

در ادامه زارعی رئیس اداره بهزیستی ضمن تبریک هفته جهانی معلولین و اشاره به آمار معلولین اولویت سیاست‌های سازمان بهزیستی برای معلولین را توانمندسازی و توسعه خدمات توانبخشی مطرح کرد و این مهم را منوط به بسترسازی کلیه دستگاههای اجرایی به منظور توانمندسازي افراد دارای معلوليت جهت زندگی مستقل و مشاركت كامل در تمامی جنبه‌های زندگی دانست و خواستار مشارکت همه  در این زمینه شد. 

وی همچنین عنوان داشت: معلولین بخشی از سرمایه انسانی جامعه ما هستند و حمايت از حقوق انساني وظيفه دولتها در همه جوامع و برای همه شهروندان است.

افراد دارای ناتوانی و معلوليت بايد حقوق مشابهی برای زندگی همچون ديگر شهروندان داشته باشند و نبايد هيچ استثنائی وجود داشته باشد.

در ادامه تصاویری از معایب معابر عمومی در سطح نی‌ریز برای معلولین به نمایش در آمد و قرار شد به مدت یکماه یک تحقیق میدانی برای تمامی معابر انجام شود تا نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها