تعداد بازدید: ۲۱۸۷
کد خبر: ۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ - 2017 27 November
گفتگوی اختصاصی نی ریزان فارس با مهدی حب درویش سلطان روپایی جهان:
مجید پاکیزه‌دامن

در نمایشگاه مطبوعات امسال غرفه نی‌ریزان فارس میزبان تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون و همچنین بازیکنان و کارشناسان فوتبال کشور بود.


یکی از ورزشکارانی که به دعوت از ما میهمان غرفه شد، مهدی حب درویش رکورددار روپایی زدن با توپ فوتبال و ساچمه بود که مصاحبه‌ای مختصر با او انجام دادیم.


حب درویش که محل تولدش شهریار تهران است، این استعداد را خدادادی می‌داند که با تمرین و پشتکار فراوان، توانسته آن را به قله شکوفایی برساند.


سلطان روپایی جهان که رئیس کمیته روپایی زیر نظر فدراسیون ورزشهای همگانی است، در مورد تعداد رکوردهایی که به ثبت رسانده گفت: آخرین رکوردی که ثبت گینس شد، ٣ ساعت و ٢٠ دقیقه بود که روز بازی دربی مقابل ١٠٠ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به صورت عقب گرد با توپ فوتبال  انجام دادم.


حب درویش، در شیراز از آرامگاه سعدی تا حافظ و در همدان، از آرامگاه بوعلی سینا تا باباطاهر عریان را موفق به روپایی زدن شده است.


رئیس کمیته روپایی کشور در حرکتی  بی‌نظیر توانسته پله‌های برج میلاد به تعداد ١٨٦٠ پله را بصورت عقب گرد و در مدت ٥ ساعت روپایی بزند که رکوردی دست نیافتنی به نظر می‌رسد.


مهدی حب درویش در جای دیگری از صحبتهای خود اذعان داشت: قصد دارم با سفر به اسپانیا، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را به چالش بکشم که افتخاری برای ایران است.


او گفت: به دلیل اینکه این دو ستاره حال حاضر فوتبال دنیا قادر به روپایی زدن با ساچمه نیستند، به طور حتم هر دو را به تعجب و هیجان وا خواهم داشت.


اولین رکورد حب درویش به طول ٢٠ کیلومتر از حرم شاه عبدالعظیم تا بهشت زهرا بود که قصد دارد این رکورد را به ٤٠ الی ٥٠ کیلومتر افزایش دهد.


وی درمورد درآمدزایی این کار گفت: شرکتها و مؤسسات زیادی جهت تبلیغات برند خود با من در تماس هستند و به عنوان اسپانسر مالی، با آنها همکاری می‌کنم.
همچنین در بیشتر مسابقات دربی تهران از منمی‌شود تا باعث ایجاد شور و نشاط در بین تماشاگران شوم.


حب درویش گفت: قصد دارم با فعال‌سازی این کمیته در تمام کشور، افراد زیادی را جذب این رشته کنم. در حال حاضر در شهرهای شیراز، اصفهان، یزد و زنجان کمیته روپایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که شاگردان زیادی زیر نظر مربیان دانش آموخته مشغول فعالیت هستند.


سلطان روپایی جهان افزود: یکی از شاگردان ما قادر است به مدت ١٠ ساعت روپایی بزند که این می‌تواند از علائم پیشرفت این رشته باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها