تعداد بازدید: ۲۴۴۳
کد خبر: ۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ - 2017 27 November
خودپردازها همچنان قربانی می‌گیرند
در طی سه ماه اخیر، ٣٠٠ میلیون تومان از شهروندان نی‌ریزی کلاهبرداری شده است.

به گفته یک منبع آگاه، ابتدا یکی از معدنکاران غیر بومی،  حدود سه ماه قبل در نی‌ریز طعمه شیادان می‌شود. شیادان با تماس تلفنی با این معدنکار میانسال اطمینان کامل وی را جلب کرده و او را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند؛ با این توجیه که شما معدنکاری نمونه و شناخته شده هستید، معدن  شما منتخب جایزه ویژه وزارتخانه شده و هم‌اکنون پنجاه میلیون تومان به حساب شما واریز خواهد شد. لذا فوراً به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کنید. 


کلاهبرداران با زبانی فریبنده، توجیه و تشویق، او را به پای یک دستگاه خودپرداز می‌کشانند و برای واریز وجه پاداش از او می‌خواهند تا عملیات بانکی مد نظر تلفن کننده را انجام دهد.
برای جلب نظر این فرد از او می‌خواهند که زبان فارسی را انتخاب کند، اما وی با چندین مرتبه کارت کشیدن متوجه می‌شود که در نهایت بیش از ٢٣٤ میلیون تومان از حسابش برداشت شده است.


این منبع آگاه از فعال شدن شیادان تلفنی در دو هفته اخیر خبر داد. آنها این بار در تماس با یک  تاجر آهن‌آلات  در شهرستان نی‌ریز، از او می‌خواهند پای دستگاه خودپرداز برود. کلاهبرداران به این تاجر جوان که مردد بوده می‌گویند شما برنده ٤ میلیون تومان جایزه از ستاد عتبات عالیات شده‌اید و مورد تشویق  رئیس ستاد نیز قرار گرفته‌اید. آنها با اجرای یک نمایشنامه تلفنی، او را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند. حتی این تاجر با رئیس قلابی ستاد صحبت می‌کند سپس از او می‌خواهند کارت خود را وارد دستگاه کند او کارت بدون موجودی خود را درون دستگاه قرار می‌دهد اما شیادان با بهره‌گیری از اشراف خود بر کارهای بانکی، به او می‌گویند که شما روی این حساب وام گرفته اید و به همین دلیل جایزه به این حساب  واریز نخواهد شد. 


بر حسب اتفاق چون این فرد از آن حساب وام گرفته بوده اطمینانش جلب می‌شود. او با دو عملیات بانکی که بر روی دو کارت بانکی‌اش انجام می‌دهد، بیشتر از ٤ میلیون تومان را به حساب کلاهبرداران واریز می‌کند. 


شیادان حرفه‌ای در آخرین کلاهبرداری سنگین خود در اواسط هفته گذشته و در یکی از بخش‌های شهرستان، به سراغ مغازه‌داری رفته و او را برنده جایزه حسن اعتماد ستاد بازسازی عتبات عالیات معرفی می‌کنند و با استفاده از اعتقادات مذهبی فرد، او را به پای عابر بانک می‌کشانند. آنها با روشهای قبلی حدود ٤٤ میلیون تومان از حسابش برداشت می‌کنند. 


این کلاهبرداران در دو هفته اخیر و در سه مرحله دیگر نیز مبالغی حدود ٢ میلیون تومان از ٣ نفر کلاهبرداری می‌کنند.


این مقام مطلع از شهروندان خواست هوشیار باشند و به تماسهای تلفنی اینچنینی و این که مقام مسئولی شما را برنده کرده است و یا به تهدید و تطمیع افراد به هیچ وجه توجه نکنند.


زیرا این شیادان برای به دام انداختن شما از روشهای ساده اما فریبنده و اغواگرایانه استفاده می‌کنند تا اعتماد شما را به هر طریقی جلب کنند و گاهی اطلاعاتی محدود نیز ممکن است درباره شما از طریق ثبت شماره موبایل و یا ...داشته باشند. پس واقعاً هوشیارباشید، زیرا به بیان این منبع آگاه، گاهی پیگیری اقدامات این شیادان کاملاً غیر ممکن است.


ضمن این که به هیچ وجه به تلفنهایی که از شما می‌خواهند به کنار عابربانک بروید و کارتتان را درون آن قرار دهید، یا می‌خواهند وارد اینترنت بانکتان شوید، توجه نکنید.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها