تعداد بازدید: ۲۲۷۴
کد خبر: ۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ - 2017 15 November
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز:
اختتامیه امروز عصر ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز گفت: برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی‌ریز از اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی طی سال‌های اخیر در شهرستان است که می‌بایست توانمندی‌های نی‌ریز با هنر عکاسان به سراسر کشور معرفی شود.

فاطمه قرائی با اشاره به نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی‌ریز هدف از برگزاری آن را اینگونه برشمرد: هدف از برگزاری این سوگواره معرفی آداب و سنت و آئین‌های عزاداری مناطق مختلف کشور از طریق نگاه نافذ عکاسان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز ارتباط و تعامل فرهنگی عکاسان شهرستان با فعالان هنر عکاسی در سراسر کشور را موهبتی دیگر از برگزاری این سوگواره دانست و گفت: شهرستان نی‌ریز دارای ظرفیت‌های بالقوه در زمینه‌های مختلف است که با حضور هنر عکاسان توانمند می‌توانند به سراسر کشور شناسانده شوند. 

این مسئول فرهنگی برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی‌ریز را مهمترین و اثر گذارترین برنامه فرهنگی طی سال‌های اخیر دانست و گفت: در کنار عظمت شعائر دینی و عزاداری‌های مردم در ایام حزن و اندوه سیدو سالار شهیدان پشت صحنه‌های جذابی وجود دارد که می‌تواند سوژه خوبی برای دوربین عکاسان خوش ذوق باشد.

وی در تشریح برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی‌ریز خاطرنشان کرد: برگزاری سوگواره های عاشورایی که در ابعاد استانی و کشوری تعریف شده باشند کار ساده‌ایی نیست؛ جوانان توانمند انجمن عکس، فیلم و پویانمایی شهرستان با بهره‌گیری از تمام توان و مدد جستن از نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) توانستند جایگاه این سوگواره را در شاحص های هنری کشور تثبیت کنند.

قرائی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی‌ریز، تقویت بنیه علمی عکاسان و حضور اساتید نام آشنای کشور در شهرستان را از مهمترین برنامه‌های آتی اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن عکس و فیلم عنوان کرد.

گفتنی است اختتامیه این مراسم امروز عصر ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیرکل برگزار می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها