تعداد بازدید: ۲۴۲۹
کد خبر: ۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ - 2017 13 November
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و سالروز تولد نیما یوشیج شاعر نام آشنای ایرانی اعضاء انجمن‌های شعر و ادب اهل قلم،گلبانگ و شهاب نی‌ریزی در سرای تاریخی «آبی بی» به قرائت سروده‌ها و دل نوشته‌های آیینی خود پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در عصر شعر «نار و نی» به میزبانی نصرتی علاوه بر هنرمندان و شاعران؛ راهوار معاون فرماندار، حامد فرغت شهردار نی‌ریز، حجه‌الاسلام فال اسیری، مدیران فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی، بخشدار مرکزی و رئیس منابع طبیعی حضور داشتند و علاوه بر شعرخوانی، پرده خوانی شهادت حضرت علی اکبر(ع) توسط استاد علیرضا حیدرپور فرد از اساتید مطرح هنرهای آئینی اجرا شد. 

قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از مالک و متولی این اثر تاریخی و اداره میراث فرهنگی نقش فرهنگ در شکل گیری، رشد و توسعه گردشگری را انکارناپذیر دانست و گردشگری فرهنگی را یکی از شاخه‌های گردشگری دانست که گردشگران را به سمت جاذبه‌های فرهنگی ویژه مانند موزه‌ها، اجراهای هنری و اماکن تاریخی با هدف بدست آوردن اطلاعات و تجربه جدید به منظور ارضای نیازهای فرهنگی هدایت می‌نماید. 

وی اجراهای هنری از جمله تئاتر، موسیقی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری از قبیل خوشنویسی، هنرهای تجسمی و هنرهای آئینی در اماکن تاریخی از جمله سرای آبی‌بی را از جاذبه‌های بسیار محبوبی برای گردشگران خواند و گفت: امیدواریم نی‌ریز با برخورداری از پیشینه غنی تولیدات هنری و صنایع دستی بتواند در توسعه گردشگری فرهنگی و هنری پیشتاز باشد. 

گفتنی است سرای آبی بی از بناهای دوره قاجار و حدود صد سال قدمت دارد. 

این بنا دارای حیاطی مرکزی با اتاق‌های در اطراف حیاط و اتاق پنج دری از زیبایی منحصر بفردی برخوردار است. این بنا در حال حاضر بعنوان اقامتگاه گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها