تعداد بازدید: ۱۷۸۵
کد خبر: ۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ - 2017 13 November
پزشكي قانوني استان فارس اعلام كرده است كه مقايسه آمارها نشان‌دهنده افزايش 2.5 برابري فوت ناشي از مسموميت با قرص برنج در فارس است.
به گزارش ايسنا منطقه‌ي فارس به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني فارس، در 6 ماه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال 95 تعداد كسانيكه براثر مصرف قرص برنج مسموم شده و فوت كرده‌اند، 2.5 برابر افزايش داشته است.

اين افزايش در حالي است كه طي يك سال گذشته اطلاع‌رساني پيرامون خطرات استفاده از قرص برنج و مسموميت ناشي از آن، افزايش داشته است.

براساس گزارش روابط عمومي پزشکی قانونی استان فارس، طي 6 ماه اول امسال 16 فوت ناشي از مسموميت با قرص برنج در اين استان ثبت شده كه اين عدد در مقايسه با تعداد فوتي‌هاي سال قبل 166 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

برابر اين گزارش، تعداد افرادي كه براثر مسموميت با قرص برنج در فارس فوت كرده‌اند، در دو گروه جنسي زنان و مردان برابر بوده است.

به گزارش ايسنا، آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی كردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج استفاده مي‌شود، نام‌هاي تجاري مختلفي دارد و به شدت خطرناك است.

اين ماده، بيشتر با نام‌های تجاری کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) در بازار ايران عرضه مي‌شود و مردم آن را به نام قرص برنج مي‌شناسند.

مصرف اين ماده، ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب فرد را دچار اختلال مي‌كند؛ تاثير اين قرص به‌گونه‌اي است كه فرد مسموم مرگ دردناكي را تجربه خواهد كرد!

علاوه بر خوردن قرص برنج، استشمام بوي آن هم امكان بروز مسموميت را در پي دارد؛ اگر سم در كمتر از 2 ساعت از بدن فرد خارج نشود، مرگ دور از انتظار نيست.

دلايل مسموميت با قرص برنج مي‌تواند مصرف اشتباه آن يا مصرف تعمدي به قصد خودكشي باشد؛ البته در برخي موارد قرص برنج يا تركيباتي از قرص برنج به‌عنوان قرص‌هاي توهم‌زا توسط افراد مصرف و موجب مسموميت آنها شده است. 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها