تعداد بازدید: ۱۹۳۴
کد خبر: ۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ - 2017 12 November
کار آفرینی امید پرداخت کرد:
جزئیات وام‌ده میلیونی برای بانوان کارآفرین

سمیه نظری/ نی‌ریزان فارس: رئیس صندوق کار آفرینی امید از پرداخت یک ‌میلیارد و ٦٤٨ میلیون تومان تسهیلات در زمینه اشتغالزایی و ازدواج در شش‌ماهه اول امسال خبر داد.


ابراهیم کریم‌نیا در خصوص پرداخت تسهیلات آتی این صندوق به کارآفرینان گفت: حمایت از طرح‌های کارآفرینی در دستور کار صندوق قرار دارد و تسهیلات بزودی به متقاضیان اعطا می‌شود و با به‌کارگیری این تسهیلات چندین فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بازار کار به وجود می‌آید.


وی گفت: اولویت ما تشکیل فعالیت‌های شبکه‌ای و تکمیل زنجیره ارزش محصولات به جهت حمایت از مناطق روستایی و عشایری کمتر توسعه یافته می‌باشد و در این راستا طرح‌هایی با قابلیت اشتغالزایی با سود ٤ درصد به متقاضیان پرداخت می‌کنیم. 


وی ادامه داد: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در چند حوزه می‌باشد:


١- حوزه اشتغال که خود به سه بخش تقسیم می‌شود: خویش‌فرمایی که سقف آن ٣٠ میلیون تومان است. کسب و کارهای خانگی که در حوزه صنایع دستی می‌باشد ١٥ میلیون تومان و بخش کارفرمایی که سقف وام آنها یکصد میلیون تومان برآورد شده است. 


٢- نذر اشتغال و ازدواج جوانان: در این طرح افراد صاحب نذر می‌توانند همزمان با ادای نذر خود در راستای امور دیگری مانند اشتغال و ازدواج جوانان نیز قدم بردارند. مبلغی را به عنوان سپرده در صندوق می‌گذارند و مدیر صندوق از میانگین آن به جوانان نیازمند که در شرف ازدواج هستند،‌ وام می‌دهد.


٣- وام ازدواج: صندوق به منظور حمایت از زوجین برای شروع زندگی مشترک و تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج سالانه نسبت به تخصیص قسمتی از منابع و اعتبارات خود به حوزه ازدواج اقدام می‌نماید. سقف مقرر در تسهیلات ازدواج حداکثر ١٠ میلیون تومان و بازپرداخت ٣٦ ماهه می‌باشد. 


٤- وام‌های مشارکتی: این طرح بر مبنای مشارکت روستائیان با چند سرپرست خانوار به عنوان سهامدار اجرا می‌شود که هر کدام سهمی را کنار می‌گذارند و با مشارکت صندوق هر ماه به یک نفر تعلق می‌گیرد.


٥- وام هر روستا یک محصول/ هر خانه یک کارخانه: در این طرح صندوق کارآفرینی امید با دادن وام‌های به مشاغل خانگی و زمینه اشتغال و درآمدزایی در روستاها را فراهم کرده است. هر چند در این طرح سرمایه محدود و کم است. اما تا الان طرح‌های متعددی در روستاهای خیلی کوچک مثل هرگان، بشنه و... در جهت اشتغال پایدار و به منظور حمایت از متقاضیان کسب و کارهای کوچک دنبال کرده است.


٥- طرح کارگشایی بدون انتظار تسهیلات: این طرح خود زیرمجموعه‌هایی تحت عنوان: ١-تسهیلات سپرده قرض‌الحسنه مهربانی ۲- سپرده قرض‌الحسنه خیرین (باقیات و صالحات) دارد. 


سقف وام ١٠ میلیون تومان و بازپرداختش سه ساله می‌باشد.


٦- وام کارآفرینی بانوان: سقف این وام تا یکصد میلیون تومان و زمان بازپرداخت آن ٥ سال می‌باشد. این وام به بانوانی تعلق می‌گیرد که هم دارای مهارت فنی در زمینه اشتغال باشند هم شغل مورد نظرش بازار کار و دارای توجیه اقتصادی باشد.


رئیس صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه متقاضیان ممکن است سپرده برای افتتاح حساب هم نداشته باشند گفت: برای دریافت وام‌ طرح‌های ذکر شده، سپرده نیاز است، اما معمولاً متقاضیان برای شروع کار خود سرمایه‌ای صرف ساخت محل کارآفرینی می‌کنند که همکاران ما قبل از واریز مبلغ وام به مکان آنجا سرزده و آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در صورتی که زیرسازی کار درست باشد دیگر نیاز نیست که سپرده داشته باشند.


کریم‌نیا در پاسخ به ضمانت‌های تسهیلات گفت: در مورد وام‌های گفته شده بحث ضمانت در همه آنها یکسان می‌باشد و به ازای هر ده میلیون تومان یک ضامن کارمند (رسمی یا قراردادی) با فیش حقوقی یا فرد داری جواز کسب معتبر و ساکن شهرستان نیاز می‌باشد.


تسهیلات صندوق بصورت قرض‌الحسنه بوده و نرخ کارمزد آن ٤ درصد می‌باشد. دوره تنفس و سازندگی برای مشاغل خانگی حداکثر ٣ ماه، خویش‌فرمایی ٤ ماه و کارفرمایی و کارآفرینی بانوان هم ٦ ماه می‌باشد.


وی در خصوص مدت زمان دریافت وام برای متقاضی گفت: از تشکیل پرونده به مدت دو تا سه ماه متغیر می‌باشد. هر سه ماه یک‌بار اعتبارات برای صندوق واریز می‌شود و ما به محض دریافت اعتبار پول را به حساب متقاضی انتقال می‌دهیم.


او در خصوص شرایط متقاضیان برای دریافت وام گفت: تسهیلات ارائه شده مشمول افراد بیکاری است که دارای مهارت بوده و توانایی انجام فعالیت و شروع کسب و کار را در رشته‌های خدماتی، فنی، کشاورزی و... داشته باشند.


ضمناً در صورتی که متقاضی آقا باشد داشتن کارت پایان خدمت الزامی می‌باشد. 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها