تعداد بازدید: ۲۱۱۳
کد خبر: ۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ - 2017 07 November
از يك مزرعه الگويی در شهرستان نی‌ريز؛
از يك مزرعه الگويی در شهرستان نی‌ريز چغندر 15 كيلوگرمی برداشت شد.
مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز، اندازه دور چغندر را 94 سانتی‌‌متر عنوان نمود و گفت: در راستای اجرای سیاست جایگزینی کشت‌های کم آب‌بر، بجای کشت گیاهان پر آب بر، کشت چغندر علوفه‌ای بطور آزمایشی در دستور کار قرار گرفت.

مجتبی شعاع اظهار کرد: با تحقیقات انجام شده و مشاوره کارشناسان زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، بذر اصلاح شده تهیه و برای بررسی چگونگی مراحل رشد و عملکرد در سطح یک هکتار توسط یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان کشت شد.

شعاع ادامه داد: با رصد مراحل مختلف رشد، اندازه‌گیری شاخصه‌های عملکرد پتانسیل این گیاه زراعی بیش از 100 تن در هکتار محاسبه شد ولی در زمان برداشت این رقم به حدود 200 تن و رشد غده‌های چغندر تا بیش از 15 کیلوگرم و دور چغندر نزدیک به یک متر رسید که نشان از وفق پذیری مناسب و عملکرد بالا داشته است.

وی با اشاره به مزایای این کشت و ارزش اقتصادی آن برای کشاورزان گفت: مصرف کمتر آب در کشت این نوع چغندر، ارزش غذایی بالا برای دام، مناسب برای دوره تناوب و نیاز کم به سموم و کودهای شیمیایی، می‌تواند گزینه مناسبی برای کشت این محصول در اوایل آذر و اوایل اسفند با توجه به شرایط اقلیمی باشد.





روابط عمومی مديريت جهاد كشاورزیي شهرستان نی‌ريز
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها