تعداد بازدید: ۲۴۵۴
کد خبر: ۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ - 2017 30 October
منطقه دور قلات نی ریز از ساعاتی پیش در آتش می سوزد.

 از حدود  ساعت 13 امروز 8 آبان ، دود قسمتی از کوههای قبله نی ریز را در برگرفته است. این دود بسیار زیاد که از منطقه دور قلات نی ریز بر می خیزد بطور کامل از شهر نی ریز دیده می شد. تعدادی از شهروندان خبر این آتش سوزی را به آتش نشانی و ادارات هلال احمر و منابع طبیعی اعلام کرده اند. 

 بنا به گفته منابع آگاه  با توجه به اینکه منطقه دور قلات از مرتفع ترین کوههای شهرستان است و در کوههای جنوبی شهر نی ریزقرار دارد و امکان دسترسی آسان به آن منطقه بسیار مشکل می باشد  و مسیری طولانی برای کوهپیمایی است.لذا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ستاد بحران استان تقاضای بالگرد برای مقابله با آتش سوزی کرده است. اکنون اکیپ هایی از منابع طبیعی، هلال احمر و شهروندان در حال حرکت به سوی ارتفاعات «دور قلات» هستند.

 اکنون و در ساعت 16:30 مقدار دود بسیار کم شده و احتمال دارد که این آتش سوزی یا قسمتی از آن با حضور مالکان املاک «دور قلات» در آن ارتفاعات مهار شده باشد. همچنان اطلاعات دقیقی از این آتش سوزی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است که پیاده روی به سمت این منطقه از سمت آبشار تارم  حداقل 2 ساعت  و از سمت غم پلنگان نیز 2 ساعت می باشد و برای  رفتن به دور قلات از این 2مسیر و به ویژه انتقال تجهیزات باید از چهار پایان استفاده کرد. 
اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام  خواهد شد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها