تعداد بازدید: ۲۶۳۸
کد خبر: ۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱ - 2017 22 October
اگر اهل لابی‌‌گری شخصی بودم ماشین خود را زیر قیمت نمی‌فروختم

اولین جلسه عمومی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با فعالان انتخاباتی و منتقدان برگزار شد.


این جلسه سه‌شنبه شب ٢٥ مهرماه با حضور جمعی از این فعالان در فاطمیه مسجد ذوالانوار برگزار شد.


در این جلسه که توسط دفتر نماینده مجلس در نی‌ریز پی‌ریزی شده بود مجید لایقمند مسئول دفتر مسعودی از حجم بالای تقاضاها گفت و عنوان نمود: برای ١٣١٥ درخواست نامه زده‌ایم و روزانه بین ٣٠ - ٢٠ نفر مراجعه کننده داشته‌ایم و تاکنون بین ٤٥٠٠ تا ٥٠٠٠ نفر ارباب رجوع به دفتر آمده‌اند و این آمار به غیر از فعالیت ١٠ مدیر در فضاهای مجازی می‌باشد که کانال‌های تلگرامی از جمله «کام‌نا» را مدیریت می‌کنند.


لایقمند خبر از حضور یک تیم ١٥ نفره در دفاتر نی‌ریز، استهبان و تهران داد که بطور ثابت پاسخگوی مردم می‌باشند.
 

 

... در تکمیل صحبت‌های لایقمند، نماینده مجلس عنوان نمود: نگذاشته‌ایم که کار کسی لنگ بماند. حتی کسانی هم که در شیراز هستند با تعاملی که با نمایندگان این شهر انجام داده‌‌ایم می‌توانند درخواست‌های خود را به این دفاتر تحویل دهند.


در این جلسه مدعوین مسائل و مشکلات را بدین شکل عنوان کردند:

غلامرضا ملاحسینی- شهردار پیشین نی ریز
- ستونی با عنوان «همراه با نماینده» در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس راه‌اندازی کنید و اقدامات خود را بیان نمایید.


- یک واکاوی کلی داشته باشید و ببینید که چرا در سال ١٣٨٢ مردم وحدت کردند و ٧٢ هزار رأی دادند اما این آمار در دوره‌های بعد اتفاق نیفتاد؟


- منفعت کارهایی که در دو شهرستان انجام می‌شود برای مردمان هر دو شهر است چه کسی می‌تواند وجود سردخانه استهبان را برای کشاورزان نی‌ریزی کتمان کند و چه فردی می‌تواند منفعت کارخانه کنستانتره انار را برای انارکاران ایج زیر سؤال ببرد؟


- راه نی‌ریز- داراب را پیگیری کنید.


- اگر به بخشی از منطقه بهرام‌گور اجازه اکتشاف و برداشت بدهند نه تنها نی‌ریز بلکه کشور را نجات خواهد داد.

نادر زارعی- کارشناس جهاد کشاورزی
- به کشاورزی اهمیت دهید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید. اشتغالی که بخش کشاورزی می‌تواند ایجاد کند هیچ صنعتی توان آن را ندارد. با کشاورزی می‌توانید بیکاری را حل کنید.

محمد جلالی- نی‌ریزان فارس
- نطق‌های اخیر شما[نماینده مجلس] گرایش کشوری پیدا کرده است. از شما تقاضا داریم در وقت‌های محدودی که به شما می‌دهند بیشتر مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را پوشش دهید.
- انتظار مردم حوزه انتخابیه این بود که با توجه به پخش زنده مراسم رأی اعتماد وزراء از تلویزیون شما هم به عنوان نماینده موافق یا مخالف نطقی برای وزراء داشته باشید که انجام نشد.

سیداحمد علوی- وکیل پایه یک دادگستری
- امید است اینگونه جلسات در ماه‌های آتی نیز ادامه یابد.
- کمیسیون‌های مختلف را تشکیل دهید و بر روی پیشنهادات به صورت تخصصی کار کنید. 

محمدرضا صادقی - بازنشسته سپاه
- اولویت اول نماینده مجلس باید همگامی با سیاست‌های کلان کشور باشد. اینکه نماینده به صورت مستقل عمل کند و وابسته به احزاب نباشد خوب است و ما به نماینده‌ای رأی دادیم که فراجناحی است.


یعقوب امیری- فرهنگی  بازنشسته
- جناب آقای دکتر مسعودی به جای اینکه به دنبال حل مشکل فرد یا افرادی باشید بهتر است قانونی را تصویب کنید که افراد بیشتر جامعه را در بر بگیرد. اگر قرار است برای ١٠٠ بازنشسته و برای هر کدام ٥ میلیون تومان با لابی‌گری دریافت کنید، بهتر است قانونی تصویب شود که همه بازنشستگان از آن بهره‌مند شوند.


- قوانین را به روز رسانی کنید هنوز قوانینی داریم که جرائم آن ٤-٣ هزار تومان می‌باشد.


- مسائل بخش آباده‌طشک را واکاوی کنید و استهبان را هم به مانند نی‌ریز ببینید.

توکلی - بازنشسته سپاه
- عمق چاه‌ها به ٤٠٠ - ٣٠٠ متر رسیده است و پیشنهاد می‌کنم کشاورزی را به سمت صنعت سوق دهید.

حسین دهقان
- در خصوص جاده جدید نی‌ریز- استهبان یک طرح دعوی تهیه کنید و از نماینده قبل بازخواست نمایید که چرا علی‌رغم هزینه‌های سنگین برای جاده واریانتی هنوز این مسیر با مشکل روبرو است.


- از طرف سیرجان به نی‌ریز تابلویی وجود داشت که بر روی آن درج شده بود «به فارس مهد تمدن ایران زمین خوش آمدید» بعد از تحرکات جدید سیرجانی‌ها در مرز با نی‌ریز این تابلو دیگر وجود ندارد.


- از هر محله‌ای یک نماینده انتخاب کنید تا مشکلات محل را پیگیری و به شما انتقال دهد.

دکتر نصیرنژاد- رئیس سازمان نظام پزشکی
- کاری کنید امکاناتی که وارد شهرستان می‌شود به نحو احسن استفاده شود تا بهره‌وری آن بالا رود. برای همین جاده واریانتی مقدار بسیار زیادی اعتبارات دولتی از مرکز گرفته شد اما در جای مناسبی خرج نشد.

علیرضا جوکار- رئیس جمعیت هلال‌احمر
- خوشحالیم که بعد از ١٦ سال نماینده‌ای از نی‌ریز داریم که اینگونه جلسات را تشکیل می‌دهد. 
- آقای مسعودی! در دوره نماینده قبل سالن ٥ هزار نفری به دیگر شهرستان‌ها رسید و ١٢٠٠ نفری به نی‌ریز رسید!
- وضعیت هلال‌احمر نی‌ریز را بررسی کنید و با دیگر شهرها مقایسه نمایید.

حسام بهجت‌نیا
- با توجه به اینکه دکتر مسعوی یک شخصیت حقوقی به وجود آوردند حجم درخواست‌ها بسیار زیاد است از وام یک میلیونی گرفته تا مسائل و مشکلات سیمان خاکستری. به نظر می‌رسد باید یک کارگروهی تشکیل شود و به این مسائل رسیدگی گردد.


- به نظر من نطق‌های دکتر مسعودی باید رویکردی کشوری داشته باشد تا نماینده در سطح کشور بیشتر شناسانده شود.


- مسئله‌ای که برای مؤسسه نور به وجود آورد، نشان داد که میلیاردها تومان سرمایه در نی‌ریز وجود دارد که می‌شود روی آنها سرمایه‌گذاری نمود و باید برای این مسئله راهکارهایی ارائه داد.

حجت‌الاسلام سیدقاسم حسینی
- جاده بنه‌‌کلاغی- حاجی‌آباد را در دستور کار قرار دهید.
- جناب نماینده! اگر مسئولی وعده‌ای به شما داد اطمینان خاطر حاصل نکنید و از آنها ضمانت‌هایی بگیرید و حتماً مطالبه‌گر آنها باشید.
- عمده زحمات دفتر بر روی دوش شخص خود شماست، پیشنهاد می‌کنیم که تقسیم وظایف نمایید.

سیدعلاءالدین‌ فقیه- عضو پیشین شورای شهر نی‌ریز
- در بخش کشاورزی و در تولید محصولاتی مثل انار و انجیر جایگاه جهانی داریم. درخواست می‌کنیم که کار گروه ویژه‌ای با عنوان کشاورزی تشکیل دهید.

اکبر عابدین‌نژاد- مدیر کتابخانه کوثر نور
- با توجه به اینکه لابی‌گری در کشور وجود دارد هیچ اشکالی نمی‌بینیم که دکتر مسعودی هم به دنبال مطالبات شهرستان باشند.
- جاده واریانتی از نوعی خاک برخوردار است که اگر تا عمق٢٠ متر هم زیرسازی شود با اولین باران از بین می‌رود. بهتر است به جای صرف هزینه‌های هنگفت به فکر جاده نی‌ریز- خرامه باشید.

رحیم فنون- عضو پیشین شورای شهر نی ریز
- گوراب‌های سطح شهرستان نیاز به لای‌روبی دارد.
- با توجه به احداث بیمارستان جدید باید یک مسیر دیگری از مسکن مهر به طرف بیمارستان جدید احداث شود.

نگاه توسعه طلبانه همراه با حفظ وحدت
پس از اظهارات چند نفر از همشهریان، دکتر مسعودی پشت تریبون قرار گرفت و نتیجه انتخابات را حاصل وحدت مردم و عنایت خداوند دانست و از جناح‌های مختلف درخواست نمود تا سعه صدر خود را بالا ببرند.


وی گفت: نگاه بنده یک نگاه توسعه محورهمراه با حفظ وحدت می باشد. 


می‌گویند مسعودی بسیار اخلاق‌مدار است اما بنده یقه وزیر را گرفته‌ام و در مجلس گفته‌ام که تا مسئله حوزه انتخابیه را حل نکنید اجازه نخواهم داد مجلس را ترک کنید.


البته این را هم توجه کنید که دولت با تنگنا روبرو است. در حوزه راه پیمانکار برای پروژه نی‌ریز- سیرجان ٤٠ میلیارد تومان طلبکار است.


در حادثه‌ای که برای گردنه لای‌رز رخ داد گفتند دکتر مسعودی در کمیسیون فرهنگی هست و کاری از او بر نمی‌آید اما من به کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون عمران رفتم و آنجا با صدای بلند از وزیر و مدیرکل راه توضیح خواستم.

تنها خواسته:سالی یکبار به ما سر بزنید!
وی به ارتباط تنگاتنگش با مردم استهبان اشاره کرد و گفت: در جشن پیروزی که در فلکه استهبان گرفته بودند فرماندار آنجا گفت که تنها خواسته ما این است که سالی یکبار به ما سر بزنید اما حالا بازدیدهای ماهیانه داریم به گونه‌ای که امام جمعه استهبان چندین بار از بنده تشکر کرده است.

شورای امنیت ملی اجازه دهد، من اجازه نخواهم داد
نماینده مجلس در خصوص حفاظت از مرزهای نی‌ریز گفت: متأسفانه در تصمیمات لحظه‌ای دولت اسبق ٥٥ هزار هکتار از زمین‌های ما به جای دیگری باید انتقال می‌یافت.


 من بلافاصله با آقای جهانگیری صحبت کردم و گفتم در این مصوبه قرار است چاه علی و روستای عشایری به آنجا ملحق شود اما در نقشه پیوست بیش از ١٢ روستا انتقال می‌یابد. این کار نباید انجام شود حتی اگر شورای امنیت ملی اجازه دهد، من اجازه نخواهم داد. هدف از این جدایی آب و معدن است.


در اظهار نظری که وزیر صنعت و معدن در خصوص بهرام‌گور کرد بنده گفتم شما که در حوزه گردشگری تخصصی ندارید لطفاً اظهارنظر نکنید. مطلبی که خوشبختانه نی‌ریزان فارس آن را به طور کامل پوشش داد.

بنگاه‌های بزرگ پشت پرده
مسعودی خبر از لغو الحاق سه روستای استهبان به داراب با پیگیری‌های خودش داد و در رابطه با مصوبه طرح کتابت قرآن کریم به خط میرزا احمد نی‌ریزی گفت: شما فکر می‌کنید مصوب کردن این طرح کار ساده‌ای بود؟ شما می‌دانید چه بنگاه‌های بزرگی پشت این قضیه وجود داشتند؟ من برای مصوب شدن این طرح با تک‌تک نمایندگان رایزنی کردم. ساعت‌ها با من مذاکره کردند که این طرح را تغییر دهم اما خوشبختانه این مسئله به تصویب رسید.

 

١٠٠ میلیارد برای راه‌آهن
نماینده مجلس از اختصاص مبلغ ١٠٠ میلیارد تومانی برای راه‌آهن شیراز- نی‌ریز- گل‌گهر خبر داد و در رابطه با زیرگذر نی‌ریز گفت: من استاندار و مدیرکل را در زیرگذر پیاده کردم و گفتم حالا نگاه کنید و خودتان مقایسه نمایید. خوشبختانه توسط شورای شهر جدید نی‌ریز و شهردار مسئله معارض این مسیر حل شده است. روگذر هم کارهای آن شده است و اجرایی خواهد شد.
دکتر مسعودی از اختصاص تجهیزات مختلف برای حوزه انتخابیه از جمله ماشین آتش‌نشانی، ماشین نمک‌پاش، آمبولانس و تجهیزات پزشکی خبر داد.


٣ درصد نفت و گاز نی‌ریز: از ٣ میلیارد به ٩ میلیارد
وی در جواب اینکه بهتر است شما قوانینی را تصویب کنید که نفعش برای کل کشور باشد گفت: ما نگاه کلی نگری داریم و به عنوان نمونه همین که ٢ درصد نفت و گاز به سه درصد رسیده است حاصل یکی از همین قوانین می‌باشد و این باعث شد که این افزایش در نی‌ریز از ٣ میلیارد به ٩ میلیارد تومان برسد.


دکتر مسعودی گرفتن حقابه بختگان را نیازمند یک کار کشوری دانست و گفت: برای توسعه شهر تنها تلاش نماینده کافی نیست.


مسعودی بار دیگر گریزی به مسائل راه شهرستان زد و گفت: برای احداث جاده‌های جدید کمی باید صبر کرد. چندین جاده در حال پیگیری است و با این شرایط و وضعیت اعتباری نمی‌شود جاده‌ای جدید را تعریف نمود.


وی مطرح نکردن مسائل کشوری را در نطق‌هایش درست ندانست و گفت: برخی از مسائل کشوری را نمی‌شود مطرح نکرد. من در حوزه کردستان تخصص دارم و در نطقی که آماده کرده بودم تمام بند بند آن از کلمات کلیدی استفاده شده بود.


ترامپ و مسائل آن را نمی‌شود نادیده گرفت. ضمن اینکه مسائل شهرستان را هم به هر طریق ممکن پیگیری می‌کنم.


وی از همشهریان درخواست نمود تا اگر طرحی دارند که  می‌شود به قانون تبدیل کرد،  مطرح کنند.

ماشین خود را ١٥ میلیون زیر قیمت فروختم
مسعودی خود را اهل لابی‌گری دانست و گفت: من برای حوزه انتخابیه لابی می‌کنم اما برای خودم نه! اگر اهل لابی‌گری بودم ماشین خود را ١٥ میلیون تومان زیر قیمت نمی‌فروختم.
وی با اشاره به نیروهای متخصص نی‌ریزی در شیراز و کشور گفت: برای بهره‌گیری از نیروهای بومی در پست‌های مختلف اگر نیرویی می‌شناسید که مورد تأیید همگان چه در داخل شهرستان و چه در کشور باشد به ما معرفی کنید.

بین باران و جاده یکی را انتخاب کنید
وی گریزی هم به جاده واریانتی زد و گفت: من به مردم استهبان گفته‌ام که شما بین باران و جاده باید یکی را انتخاب کنید و داشتن هر دوی آن امکانپذیر نیست. با هر بارندگی این جاده دچار رانش می‌شود. در حال حاضر ٣٠ متر پایین رفته‌اند اما به نقطه ثبات نرسیده‌اند. 


مسعودی همچنین جاده خرامه را در دست ساخت دانست.


وی نگاه خود را مختص تمام حوزه انتخابیه دانست و گفت: در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم نمی‌دانم در روستاها چقدر به من رأی داده‌اند و برای من هم مهم نیست. این جلسات تداوم خواهد یافت و سعی می‌کنیم از تمام گروه‌ها استفاده کنیم. چه آنهایی که به من رأی دادند و چه کسانی که به دیگران رأی دادند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها