تعداد بازدید: ۲۳۴۲
کد خبر: ۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ - 2017 15 October
بزودی انجام می‌شود
عملیات اصلاح زیرگذر نی‌ریز از آبان ماه سال جاری کلید می‌خورد.
عابد نعمتی: سرپرست شهرداری نی‌ریز از حل مشکل معارض اصلاح زیرگذر ورودی شهر خبر داد. به بیان مهندس حامد فرغت، طرح اصلاح زیرگذر با پیگیری دکتر مسعودی نماینده مجلس و حل مشکل معارض آن، به نوعی اصلاح می‌شود که با ترافیک منطقه همخوانی داشته باشد.


سرپرست شهرداری نی‌ریز گفت: «از مدتها قبل قرار بود شهرداری بخشی از شرکت خصوصی نوید را تملک کند تا امکان تغییر شکل هندسی زیرگذر و افزایش شعاع آن فراهم شود، تا این که یک ماه پیش با همکاری شورای شهر و مهندس امیری مالک شرکت خصوصی نوید توانستیم این توافق را حاصل کنیم.»


بر اساس این توافق قرار شده تا دهم آبان‌ماه مالک، دیوار جدید ساختمان خود را احداث کند تا پس از آن دیوار قدیمی تخریب شود. پس از آن نیز پیمانکار راه و شهرسازی بخشی از زیرگذر را تخریب و نقشه جدیدی روی آن پیاده می‌کند.


به گفته فرغت، زیرگذر جدید نی‌ریز شعاع بزرگتری را پوشش می‌دهد تا سرعت وسایل نقلیه را بالاتر ببرد و دید را بیشتر کند.


مسعود لایقمند رئیس شورای شهر نی‌ریز هم از توافق با شرکت نوید برای رفع تصرف ٢ هزار متر زمین این شرکت تا ١٠ آبان ماه گفت.


دکتر اصغر مسعودی نماینده مجلس و صمد بذرافشان رئیس اداره راه و شهرسازی نیز با تأیید مطالب ذکر شده، از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان برای اصلاح زیرگذر پس از حل مسأله معارض گفتند.


*****
کلنگ زیرگذر ورودی شهر نی‌ریز در مردادماه سال ١٣٨٣ زمین خورد و در نیمه دوم سال ١٣٨٩ پس از کش و قوس‌های فراوان به بهره‌برداری رسید.


اما از همان ابتدای شروع پروژه، کارشناسان مشکلات اساسی آن را مطرح کردند و در مصاحبه‌هایی که هفته‌نامه عصر نی‌ریز با کارشناسان فنی فرمانداری و شهردار وقت در سال ١٣٨٤ انجام داد، همه به اتفاق بر نواقص و نارسایی‌های فنی زیرگذر اشاره کردند و خواهان رفع آن شدند. اما متأسفانه اقدامی از طرف اداره کل راه و ترابری وقت استان انجام نشد و پروژه ٦ سال روی زمین کشیده شد تا به بهره‌برداری رسید.


این در حالی است که از زمان بهره‌برداری تا کنون، بارها وسایل نقلیه به دلیل شیب تند و شعاع دید کم آن واژگون شده و خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورده است.
به طوری که اسفندماه سال ١٣٩٠ کارگروه جامعه ایمن شهرستان، پیشنهاد حذف یا اصلاح فیزیکی زیرگذر را داد.


در حالی که پل ورودی و روگذر استهبان در نیمه دوم سال ١٣٩٢ به بهره‌برداری رسید، سیدرضا تقوی رئیس سابق اداره راه و شهرسازی در اسفندماه سال ١٣٩٣ و در گفتگو با نی‌ریزان فارس اذعان کرد: «ما خودمان هم می‌دانیم که کار ناقصی انجام داده‌ایم. ولی مسأله حل معارضین، کار ما را با مشکل روبرو ساخته است.»


مهندس افشانی استاندار سابق فارس نیز در سفر آذرماه سال گذشته به شهرستان نی‌ریز، از نبود طرح جامع جهت اصلاح زیرگذر گلایه کرد و از مسئولان راه و شهرسازی خواست در این زمینه هر چه سریعتر اقدام کنند.


ازجمله مهمترین مشکلات زیرگذر نی‌ریز، عرض کم و یک طرفه بودن آن است که از همان ابتدا صدای کارشناسان را درآورد و قبل از اجرای زیرگذر، تیتر اول عصر نی‌ریز هم شد. پیچ‌های تند زیرگذر، مشخص نبودن ورودی، جمع شدن آب باران در زیرآن و شیب‌های غیراستاندارد، از جمله دیگر ایرادهای زیرگذر ورودی نی‌ریز است که با هزینه‌ای هنگفت و با صرف زمان بسیار زیاد و با تأخیر فراوان اجرا گردید و پس از آن مسئولان زیر بار آن نرفتند.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
سلام قبل از اصلاح زیر گذر فکری کنید که اگر باران آمد چطور راه بسته نشه در ضمن یه مشورتی از دوستانتان در استهبان بگیرید حداقل مثلث میدان ورودی هم که درست کنید خوبه
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها