تعداد بازدید: ۴۸۲۰
کد خبر: ۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ - 2017 10 October
به مناسبت روز جهانی کودک و میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میزبان کودکان مهد کودک و پیش دبستانی نورا شهرستان نی‌ریز بودند.
حمیدرضا هادی مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی‌ریز گفت: روز جهانی کودک و میراث فرهنگی با هدف آشنایی کودکان با اهمیت حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگ سازی در این گروه سنی و تشویق خانواده‌ها به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و تربیت آینده‌سازان این مملکت و حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی تعیین گردیده است.

هادی گفت: در ابتدای برنامه سخنانی در مورد اهمیت و جایگاه ویژه میراث فرهنگی در تمدن ایران ایراد گردید و کودکان را با نمونه‌هایی از بزرگان  و آثار تاریخی شهرستان آشنا نمود همچنین یکی از مربیان مهد با لباس فرم گردشگری در قالب راهنمای گردشگری صحبتهایی به زبان کودکانه برای بچه ها ایراد نمود. 

هادی افزود: این برنامه در جهت معرفی یکی از هنرمندان بنام کشوری استاد میرزا احمد نی‌ریزی در جوار مقبره و موزه خط و کتابت میرزا احمد نی‌ریزی برگزار گردید و بصورت نمادین و در قالب طنز یکی از مربیان مهد نورا در مورد آثار فرهنگی و تاریخی و ضرورت حفظ و نگهداری این آثار با کودکان صحبت نمود که بسیار مورد توجه و دقت کودکان قرار گرفت.

هادی در ادامه گفت: در ادامه با بازدید کودکان از موزه خط و خوشنویسی یکی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  نی‌ریز با توزیع کتابچه‌های نقاشی کودکان را با مراقبت‌ها و مواردی که مورد نیاز سلامت و بهداشت کودکان می‌باشد آشنا  نمود.

هادی خاطر نشان کرد: آموزش برای کودکان که تازه در حال آشنایی با محیط بیرون و شناخت جامعه می‌باشند یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین روش‌های معرفی میراث فرهنگی و تمدنی عظیم ایران می‌باشد که کودکان بتوانند با پشتوانه این فرهنگ غنی با اعتماد به نفس کامل  به شخصیت اجتماعی خود شکل داده و در آینده پاسدار این فرهنگ و تمدن باشند. 

در این برنامه با توجه به سابقه این اداره در رابطه با فرهنگ‌سازی  و فعالیت در حوزه کودک لوح تقدیر و تندیسی از سوی آریا نژاد مدیریت مهد کودک نورا به مدیریت و کارکنان این اداره اهداء گردید.

هادی در پایان گفت: کودکان در پایان برنامه با حضور در مقبره میرزااحمد نی‌ریزی و گلباران  مقبره این استاد شهیر به جایگاه ایشان ادای احترام نمودند و در آخر ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و مربیان مهد کودک نورا و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و خبرنگاران حاضر هدایایی از سوی این اداره به این عزیزان  به رسم یادبود اهدا گردید.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها