تعداد بازدید: ۲۲۳۳
کد خبر: ۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ - 2017 08 October
خبر: محمدصادق رجبی عکس: مجید پاکیزه‌دامن
استخر کوه‌سرخ نی‌ریز که به دلیل عدم تعمیرات بموقع، استفاده نادرست، و نقص‌های متعدد بویژه در بخش تأسیسات، موتورخانه و سقف به تعطیلی کشیده بود با واگذاری به بخش خصوصی امید می‌رفت که در کمترین زمان بازگشایی شود.
 
با وجود وعده پیمانکار استخر مبنی بر بازگشایی آن در شهریورماه امسال، باز هم این وعده عملی نشد تا ما دوباره به سراغ پیمانکار برویم وعلت را جویا شویم.
 
محسن هوشمند پیمانکار استخر در این باره گفت: از مهر ماه استخر آماده آبگیری است و تا آب نباشد ما نمی‌توانیم سیستم موتورخانه و تصفیه جدید را تست کنیم. با مراجعه به شهردار قبل با وجود این که در رسانه‌ها وعده تأمین آب مورد نیاز را داده بود به وعده خود عمل نکرد و به توافق نرسیدیم.
 
او افزود: با تغییر شهردار ما دوباره به شهرداری مراجعه کردیم و درخواست خود مبنی بر انتقال آب از چاه اداره ورزش و جوانان تا استخر با  لوله‌گذاری را دادیم و شهردار و شورای شهر قول همکاری به ما دادند.     
                         
فرغت شهردار نی‌ریز هم در مورد تأمین آب استخر گفت: تقاضای پیمانکار استخر از ما دادن انشعاب از آب غیر شرب است که تقاضای او را به شورا فرستاده‌ایم تا شورا تصمیم نهایی را بگیرد. البته ایشان فقط یک بار به ما مراجعه داشته که لازم است پیگیر کار خود باشد.
 
حامد فرغت در مورد بازدیدش از استخر به اتفاق اعضای شورا گفت: به نظر می رسد این استخر هنوز آماده آبگیری نباشد و کارهای زیادی دارد تا به مرحله آبگیری برسد.
 
او افزود: جلسه شورا با دعوت از آقای مختاری برای آب‌دهی به استخر برگزار شده ولی هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.
 
شهردار نی‌ریز با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر شهرستان گفت: اولویت ما فضای سبز است و با توجه به کم‌آبی چاه‌های آب امکان دادن انشعاب آب به استخر کم است چرا که اگر انشعاب به استخر بدهیم درآبیاری فضای سبز دچار مشکل می شویم و فضای سبز شهر خط قرمز ماست.
 
حامد فرغت پیشنهاد پرکردن استخر با تانکرهای آب را داد و گفت: آب استخر در سال ١ الی ٢ بار نیاز به تعویض دارد که این کار با تانکر امکانپذیر است ولی مشکل دیگر ما این است که هنوز از سوی پیمانکارحجم آب مورد نیاز استخر مشخص نشده است.
 
او ادامه داد: نیت ما کمک به استخر شهر است .
 
شهرام مختاری هم در تأیید صحبت‌های فرغت گفت: در جلسه شورای شهر نی‌ریز در مورد این که آب استخر از چاه اداره ورزش و جوانان تأمین شود یا شهرداری انشعاب دهد، صحبت‌هایی شد ولی تصمیمی گرفته نشد.
 
این صحبت‌ها و اختلاف نظرها در حالی است که استخر یکی از نیازهای مهم شهرستان نی‌ریز است و بسیاری که به استخر نیاز درمانی دارند مجبورند به استهبان و شیراز بروند. 
 
بسیاری از مردم انتظار گشایش استخر را می‌کشند که با توجه به وضعیت کنونی آن و همچنین اختلاف‌نظرهای موجود، به نظر می‌رسد استخر به این زودی ها راه‌اندازی نشود. مگر این که شخص فرماندار به عنوان رئیس شورای ورزش، و شورای شهر به مسئله ورود کنند و طرف‌های ماجرا از جمله پیمانکار، اداره ورزش و جوانان و شهرداری را دور یک میز بنشانند و مشکل را حل نمایند.
 
پیش از این مدیرکل ورزش و جوانان فارس در سفری که یکشنبه ١ شهریور به نی‌ریز داشت پس از بازدید از استخر وعده حل مشکل آب استخر را داد که با گذشت ٤٥ روز، این وعده کامیاب عملی نشده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها