تعداد بازدید: ۱۸۰۹
کد خبر: ۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ - 2017 07 October
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: هم اینک یک هزار و 344 کیلومتر از راه های اصلی این استان که 51 درصد راه های فارس را شامل می شود تحت پوشش 136 سامانه ثبت تخلف قرار دارد.
علیرضا سیاهپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا قبل از سال 95 در مجموع 57 سامانه ثبت تخلف در محورهای فارس نصب شده بود که با اضافه شدن 79 سامانه دیگر تعداد آنها به 136 سامانه افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر مناسب نصب و راه اندازی سامانه های ثبت تخلف بر کاهش حوادث رانندگی ناشی از تخطی از سرعت مجاز و تعداد کشته های این حوادث و با پیگیری های بعمل آمده از طریق مرکز مدیریت راه های کشور، به استان فارس در سومین سال طرح تجهیز محورهای کشور به این سامانه نیز سهمیه اختصاص یافت.

او اظهار کرد: در شهریورماه امسال کمیته ای مشتمل بر نمایندگان مرکز مدیریت راه های کشور، فرماندهی پلیس راه شمال و جنوب فارس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، عملیات امکان سنجی و مکان یابی در محورهای سورمق-اقلید- یاسوج، سپیدان- یاسوج، فیروزآباد- قیروکارزین- خنج- لار- بندرعباس و فیروزآباد- جم- فسا- استهبان- نی ریز-سیرجان را به انجام رسانده و نتیجه برای تصمیم گیری به مرکز مدیریت راه های کشور اعلام گردید.

سیاهپور افزود: در صورت تجهیز محورهای مذکور به سامانه های ثبت تخلف، 942 کیلومتر به پوشش دوربین های استان افزوده خواهد شد و در واقع نزدیک به 87 درصد محورهای استان به سامانه های ثبت تخلف مجهز خواهد شد.

او گفت: در 6 ماه نخست امسال 133 هزار و 874 تخلف تخطی از سرعت مجاز در محورهای استان به وسیله این دوربین ها ثبت و برای اعمال قانون به سامانه جامع ارسال گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ادامه داد: نسل جدید سامانه های ثبت تخلف که در محورهای این استان نصب شده در طول شبانه روز قابلیت ثبت پلاک خودروهای متخلف را دارد و علاوه بر سرعت لحظه ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز، پلاک خودرو جهت اعمال قانون به سامانه جامع ارسال می گردد.

سیاهپور افزود: امروزه یکی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده ای، توجه به سیستم های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جابجایی، امنیت و کارایی، صرفه جویی در هزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و کاهش مصرف انرژی انجام می شود.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
1
0
چند روزه افسردگی گرفتم به خاطر سرد شدن هوا!
فقط لازمه یه مسیر کوتاه رو با موتور برین تا بفهمین چی میگم!
کم کم داره هوا سرد می شه.لعنتی
فقط اونای که سوار موتور شدن این حس رو درک می کنن.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها