تعداد بازدید: ۲۶۰۹
کد خبر: ۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ - 2017 06 October
مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی به همراه رئیس مؤسسه امور باغبانی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس، کارشناسان ستادی، مدیر و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از یک قطعه باغ مادری گردو در منطقه مشکان بازدید کرد.
در این بازدید، حاجی‌وند  مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در امور باغبانی و به خصوص احداث باغات مادری در مناطق قرنطینه، گفت: در حال حاضر باغات مادری ثبت شده در کل کشور بسیار محدود و انگشت شمار است و می‌طلبد با هماهنگی و برنامه‌ریزی نسبت به احداث باغات مادری به منظور تهیه اندام‌های تکثیری و توزیع بین بهره‌برداران اقدام شود. 

در ادامه حسنی رئیس مؤسسه امور باغبانی با اشاره به ارقام مختلف گردو و نحوه تهیه پیوندک و پیش‌بینی میزان قابل برداشت پیوندک از باغ بازدید شده توضیحاتی داد.

طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز هم با تأکید بر اهمیت احداث باغات مادری خواستار رفع مشکلات واگذاری اراضی شیب‌دار و ارائه راهکارهای مناسب در جهت تسریع تحقق اهداف طرح‌های مورد نظر شد.  

پاکاری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این بازدید بر احداث هرچه سریعتر باغات مادری در مناطق شناسایی شده استان فارس، تأکید کرد.

شهبازی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز ضمن بازدید فنی از باغ مادری گردو خواستار تأمین پیوندک، به منظور اصلاح باغات گردو در استان همدان شد. 

خاطر نشان می‌شود هیات بازدید کننده از سه طرح باغ مادری گردو، گلخانه تولید میوه‌های خارج از فصل و باغ انجیر دیم متعلق به فتحعلی زارعی بازدید کردند.




روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی نی‌ریز
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها