تعداد بازدید: ۱۹۰۷
کد خبر: ۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 2017 29 September
انجمن میراث ماندگار بختگان از عموم عزاداران حسینی در ایام سوگواری درخواست نمود که از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند و این ظروف را در جمع‌آوری نمایند.
هر ساله حجم بسیار زیادی از ظروف یکبار مصرف در ایام عزاداری ماه محرم مصرف می‌شود، از آنجا که استفاده از ظروف یکبار مصرف برای خوراکی‌های گرم مضر بوده از کلیه هیات‌های مذهبی و مردم عزیز درخواست داریم تا دقت نظر بیشتری در این خصوص داشته باشند.

متأسفانه در پایان مراسم، شاهد حجم بسیار زیادی از زباله در خیابان ها هستیم، لذا خواستار توجه بیشتر عموم مردم در این زمینه و نظافت و پاکیزگی که از سفارشات دین مبین اسلام است، هستیم.

- هیات‌های مذهبی لطفا از عرضه خوراک گرم و چای در ظروف یکبار مصرف اکیدا خودداری نمایند.

ظروف یک بار مصرف با پایه مواد نفتی و از مشتقات آن می‌باشد که در تماس با آب جوش اقدام به آزاد سازی بافت خود نموده که برای بدن انسان خطرناک و سرطانزا است.

از مردم شریف درخواست می‌شود اگر در محیط پیرامونی خود هیات‌هایی هستند که به عرضه خوراک و نوشیدنی گرم در ظروف یکبار مصرف مبادرت می‌کنند این نکته را به آنان یادآوری کرده و محترمانه بخواهید از ظروف یک بار مصرف برای چای و ... استفاده نکنند.

- جمع آوری پسماند در هیات‌های مذهبی و تکایا، جدی گرفته شود تا از ایجاد منظر زشت در این روزها و شب ها جلوگیری گردد.

هیات‌ها لطفاً در خصوص قرار دادن سطل زباله در معابر و همچنین پاکسازی خیابان‌ها پس از برپایی مراسم اقدام نمایند.

- در این روزها به دلیل نذورات مردم استفاده از ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می‌باید که متأسفانه شاهد ریخت و پاش زباله در معابر عمومی هستیم، اعضای انجمن و دوستداران محیط زیست می‌توانند با آگاه سازی و پاکسازی زباله در این خصوص فرهنگسازی نمایند.

- در این ایام از نهاد های دولتی و نظارتی خواهان توجه بیشتر به مبحث مدیریت پسماند ، جمع آوری به موقع و ساماندهی زباله در محیط های شهری هستیم.

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای تمامی عزاداران حسینی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها