تعداد بازدید: ۲۲۲۴
کد خبر: ۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ - 2017 23 September
گزارش‌ها حاکی از آن است که پرسپولیس در آستانه دیدار حساس برابر الهلال عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با حکم سنگینی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مواجه شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پرسپولیس در آستانه دیدار حساس برابر الهلال عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با حکم سنگینی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مواجه شده است.

 پرسپولیس به دلیل شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه از مهدی طارمی با پرونده جدیدی در فیفا رو به رو شده است.

این باشگاه با رأی فیفا از ۲ پنجره نقل و انتقالات محروم است و همچنین مهدی طارمی هم با محرومیت چهارماهه مواجه شده است. این در حالی است که رای فیفا فقط به اینجا ختم نمی‌شود و فدراسیون جهانی فوتبال برای باشگاه پرسپولیس و طارمی جریمه مالی سنگینی هم در نظر گرفته که مجموع مبلغ این جریمه ۷۹۰ هزار یورو است.

گفتنی است که به تازگی مسئولان پرسپولیس اعلام کردند که طلب ژوزه و دستیارانش را پرداخت کرده‌اند و به همین خاطر پولی در حساب باشگاه وجود ندارد و حتی این باشگاه برای تامین هزینه های جاری هم با مشکلاتی رو به رو است.

جریمه نقدی قابل حل است اما محرومیت پرسپولیس و طارمی قطعی است.

 اخباری مبنی بر تلاش های مقامات پرسپولیس و فدراسیون فوتبال برای رفع این محرومیت آغاز شده و قرار است جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به حکم فیفا برای پرسپولیس و طارمی تشکیل شود. 

نامه محرومیت به دست فدراسیون فوتبال رسیده است و بدلیل تعطیلی فدراسیون در روز جمعه، به باشگاه ابلاغ نشده و ابن کار فردا صبح انجام می شود. 
در همین حین، ‏برخی منابع و کانال های ارتباطی از ایران با باشگاه ریزه‌اسپور ارتباط برقرار کرده اند تا شرایط رضایت و گذشت ریزه اسپور را بررسی کنند. آنها ادعا می‌کنند این باشگاه با دریافت مبلغی از شکایت خود صرفنظر خواهد کرد.

اما باید یک نکته مهم حقوقی را مدنظر قرار داد که جریمه مالی ناشی از تخلف پرسپولیس به باشگاه ترکیه ای می رسد که طبق قوانین تا ۳۰ روز باید به حساب شاکی واریز شود و در آن صورت به طور خودکار این بخش از شکایت و حکم خاتمه پیدا می کند اما به نظر می رسد حکم محرومیت طارمی و پرسپولیس، جزایی است که فیفا برای تخلف در نظر گرفته است و با پرداخت مالی حل نخواهد شد.

با اینحال تنها راه لغو یا کاهش این محرومیت سنگین، اقدام از طربق دادگاه عالی ورزش یا همان CAS است که بعد از ارایه لایحه و صرف زمان امکان پذیر خواهد بود. همچنین صدور حکم موقت از سوی دادگاه عالی در این زمینه هم ممکن خواهد بود تا برای دو دیدار با الهلال این محرومیت برای طارمی متوقف شود و بعد از بررسی این حکم جاری شود.

مساله عجیب هم تایید حسین هدایتی مبنی بر پرداخت پول  ۱میلیارد و ششصد هزار تومانی است که باشگاه پرسپولیس باید آن را به ریزه اسپور میداده اما این اتفاق رخ نداده است!

در حالی که فدراسیون فوتبال تایید خبر محرومیت پرسپولیس و اعلام رسمی آن را موکول به شروع روز کاری شنبه و بررسی نامه های فدراسیون کرده است باشگاه ترکیه ای این خبر را رسما اعلام کرده است.

بند دوم نامه ی محرومیت اعلام میکند که مهدی طارمی باید جریمه ی قراردادش با ریزه اسپور را پرداخت کند ولی در بند ۶ می گوید که باشگاه پرسپولیس باید به عنوان مسئول پاسخگو باشد !


تمام زوایای پنهان از محرومیت طارمی و پرسپولیس
برچسب ها: پرسپولیس ، طارمی ، محرومیت
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
اگر خدا بخواهد پرسپولیس،الهلال رو می بره.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها