تعداد بازدید: ۲۹۵۴
کد خبر: ۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ - 2017 23 September
آیت ا...فقیه در مراسم بازگشایی مدارس مطرح نمود:
آیت‌ا... فقیه خواستار توجه بیشتر به جایگاه مدرسه شد و گفت: مدرسه نباید دست کم گرفته شود چون تربیت از اینجا شروع می‌شود.
به گزارش هورگان؛ مراسم بازگشایی مدارس روز شنبه اول مهر با حضور مهندس امیری فرماندار، آیت ا...فقیه امام جمعه و سرهنگ برزگر و جمعی از مسئولان در مدرسه شهدای والفجر 8 برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ضمن تبریک این روز به دانش‌آموزان، معلمان و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: بی‌تردید روز اول مهر روزی ملی و خاص آموزش و پرورش نیست. بلکه این روز متعلق  به همه مردم ایران است.

احمد قره‌چاهی همچنین آماری از تعداد دانش‌آموزان داد و افزود: امسال میزبان 14100 دانش‌آموز هستیم  که این دانش‌آموزان در 153 واحد آموزشی که کم جمعیت‌ترین آن 8 مدرسه  در بخش مرکزی و قطرویه با 5 دانش‌آموز و بزرگترین آن هم مربوط به مدرسه شهید غفاری با 545 دانش‌آموز می‌باشد.

آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز در این مراسم گفت: امروز، روزی است که از جهات مختلف مورد عنایت است. روز ورود امام حسین(ع) به کربلا و روز حقیقت‌شناسی است و ما باید زندگی بزرگان کربلا را اساس زندگی خود قرار دهیم.

ایشان همچنین مدرسه را مهمترین مرکز فرهنگ و تربیت دانست و افزود: اساس کشور را فرهنگ تشکیل می‌دهند و اساس فرهنگ را تربیت.

در اساس قرآن تربیت، مقدم بر تعلیم است. مدرسه نباید دست کم گرفته شود چون تربیت از اینجا شروع می‌شود.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مقام والای معلم خطاب به آنان بیان داشت: شما دبیران عزیز باید جوانان را برای آینده بسازید. 

باید فرزندان را طوری تربیت کنید که بتوانند کشور اسلامی را در تمامی جهات به بهترین صورت مدیریت کنند. نسل جوان باید کار کند، استقلال فرهنگی داشته باشد و در مسیر دین و اسلام حرکت کند.

وی ادامه داد : باید به تحصیل خواهران ما نیز بیشتر توجه شود و زمینه‌های لازم برای تحصیل آنان فراهم گردد زیرا در این صورت آینده درخشانی در  انتظار جامعه خواهد بود.












خبرنگار و عکاس: بیتا فسایی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها