تعداد بازدید: ۱۹۲۱
کد خبر: ۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ - 2017 23 September
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز نظامی را که حاکمش فاسد باشد بی ارزش دانست و گفت چنین کسی نمی‌تواند مجری احکام الهی باشد.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 31 شهریور، ضمن تسلیت ایام ماه محرم ، از نظام فاسد یزید گفت.

به بیان امام جمعه نی‌ریز، وقتی حاکم نظام فاسد و از دین خارج شد، آن نظام دیگر ارزش ندارد. مثل یزید که به گفته آیت‌ا... فقیه چون خودش فاسد بود، نمی‌توانست مجری احکام الهی و امام مسلمین باشد.

خطیب جمعه نی‌ریز نظام ما را بهترین نظام دانست و گفت: «جامعه اسلامی ولو این که خلافی در آن انجام شود، بهتر از جامعه غیر اسلامی است که در آن خیرات دهند.»

عضو خبرگان رهبری منطق جامعه اسلامی ما را منطق حسین(ع) و شعار هیهات من الذله دانست و به دیدار خود  و دیگر اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب اشاره کرد. دیداری که آیت‌ا... خامنه‌ای در آن گفته بود: «آمریکا و دولتمردانشان بدانند که با قلدری و زور نمی‌توانند ملت ایران را از پای در آورند.»

امام جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «رهبر انقلاب فرمودند سر و صداهای آمریکا از شکستش است. دوره قلدری و زور گذشته و ملت شهیدپرور ایران برای حفظ اسلام از همه چیزش می‌گذرد.»

ایشان هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و در جایی دیگر با اشاره به هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر از مردم خواست تا از آن استفاده و در برابر گناه و معصیت بایستند.

آن طور که امام جمعه نی‌ریز گفت، زنان با عفت می‌توانند دست به دست هم دهند و با ترویج پوشش چادر نگذارند جامعه آسیب دیده و رنگ فرهنگ غرب روی آن بیفتد.

آیت‌ا... فقیه بازگشایی مدارس را گرامی داشت و مدرسه را جای تعلیم و تربیت و انسان‌سازی دانست.

به گفته ایشان، معلمان باید راه انبیاء را دنبال کنند؛ چرا که آینده کشور را دانش‌آموزان می‌سازند و مدیریت کشور به دست آنها است.

امام جمعه نی‌ریز از مسئولان خواست تا با نیروی انتظامی همکاری کنند؛ چرا که به بیان ایشان این نیرو تنها نیروی نظامی است که با مردم در ارتباط‌اند، همه جا حضور دارند و امنیت کشور را تأمین می‌کنند.

خطیب جمعه نی‌ریز تأکید کرد: «آنها باید با قاطعیت و در عین حال با مهربانی و برخورد خوب با مردم رفتار کنند.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها