تعداد بازدید: ۱۷۶۵
کد خبر: ۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ - 2017 18 September
با آغاز مهر در نی‌ریز؛
عابد نعمتی: امسال همچون سال گذشته بیش از ١٤ هزار دانش‌آموز در شهرستان نی‌ریز به مدرسه می‌روند.

احمد قره‌چاهی مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز از آمادگی ١٤١٠٠ دانش‌آموز نی‌ریزی برای حضور در ١٥٣ واحد آموزشی شهرستان خبر داد که حدود نیمی از آنها را دختران و نیمی دیگر را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دهند.


وی با بیان این که ٧٧٤٦ دانش‌آموز دوره ابتدایی(٣٧٧٣ دختر و ٣٩٧٣ پسر) در ٦٧ مدرسه شهرستان مشغول به تحصیل خواهند شد، ١٥٠٠ نفر آنها را کلاس اولی‌هایی دانست که تحصیل خود را با جشن شکوفه‌ها در ٢٩ شهریور آغاز می‌کنند.


قره‌چاهی تعداد دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی دیگر را این گونه برشمرد:


- ٣٢٥٠ دانش‌آموز در ٣٤ مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) (١٦١٩ دختر و ١٦٣١ پسر)


- ١٥٣٣ دانش‌آموز در ١٨ دبیرستان (٨٩٧ دختر و ٦٣٦ پسر)


- ٨٤٩ دانش‌آموز در ١٠ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش (٣٥١ دختر و ٤٩٨ پسر)


- ٧٢٢ نوآموز در ٢٤ واحد پیش‌دبستانی ( ٣٦٥ دختر و ٣٥٧ پسر)


قره‌چاهی از ١٠٠٠ دانش‌آموز و نوآموزی گفت که در مراکز غیردولتی به تحصیل می‌پردازند و حدود ٧٠٠ نفرشان پیش‌دبستانی‌اند.


او همچنین از افزایش ١٠٠ نفری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نسبت به سال گذشته تا این لحظه خبر داد.


این طور که مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز عنوان داشت، مدرسه ابتدایی شهید آیت‌ا... غفاری با بیش از ٥٠٠ دانش‌آموز پر جمعیت‌ترین و ٨ مدرسه در بخش‌های مرکزی و قطرویه با حدود ٥ دانش‌آموز، کم‌جمعیت‌ترین واحدهای آموزشی ما را تشکیل می‌دهند.


وی جمعیت فرهنگیان شهرستان را نزدیک به ١٣٠٠ نفر (٧١٥ زن و ٥٨٥ مرد) برشمرد که از این تعداد، ٥٥ نفرشان (٤٥ مرد و ١٠ زن) در اداره آموزش و پرورش نی‌ریز خدمت می‌کنند.


قره‌چاهی همچنین از افتتاح ٤ واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید با ظرفیت ٣٠ کلاس خبر داد که جایگزین مدارس کهنه و فرسوده خواهند شد؛ ٢ مدرسه ٦ کلاسه در بخش قطرویه، یک آموزشگاه ٦ کلاسه در بخش پشتکوه و هنرستان فنی ١٢ کلاسه زنده‌یاد قاسمی‌نژاد ویژه دختران در نی‌ریز که در بلوار سرداران واقع است.


این در حالی است که کلنگ دبستان ٦ کلاسه‌ای نیز سال جاری در محله شهید نواب صفوی به زمین خواهد خورد که هزینه آن را بنیاد برکت تأمین خواهد کرد و هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار و جانمایی است.


به گفته قره‌چاهی، با تلاش و همکاری فرهنگیان و کارشناسان تقریباً کمبودی در اختصاص معلم به مدارس و کلاسها دیده نمی‌شود. هر چند بر اساس شنیده‌ها به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی در زمینه کمیت و کیفیت معلم در مدارس ابتدایی و همچنین کیفیت دبیران دبیرستان وجود دارد.


این در حالی است که شنبه اول مهرماه مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید ساعت ٨ صبح با حضور مسئولان، دانش‌آموزان و اولیاء و مربیان در مدرسه والفجر٨ برگزار خواهد شد.
قاسم زارع معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نی‌ریز و دبیر پروژه مهر، در گفتگو با نی‌ریزان فارس، این پروژه را متشکل از ٥ کمیته دانست که حدود ٣٠ جلسه در این زمینه داشته است.


به گفته وی، جابه‌جایی برخی مدارس در شهر و بخش‌ها، انتصابات جدید مدیران و تهیه لوازم‌التحریر برای تعدادی از دانش‌آموزان به ارزش ١٨٠ میلیون ریال با کمک فرهنگیان، از جمله تصمیمات این جلسات بوده است.


او همچنین از بازنشستگی ٧٥ فرهنگی و هدایت تحصیلی بیش از ١٠٠٠ دانش‌آموز پایه نهم در سال تحصیلی گذشته خبر داد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها