تعداد بازدید: ۱۸۳۴
کد خبر: ۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ - 2017 16 September
مسعودی نماینده مجلس:
نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینكه مسئولان نسبت به مؤسسات قرآنی مردمی كم لطف هستند، تأكید كرد كه تمام مسئولان وظیفه حمایت از این مؤسسات را دارند.
اصغر مسعودی، نماینده مردم نی ریز و استهبان و نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۳ شهریورماه در مراسم شانزدهمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان كل قرآن كریم مؤسسه بیت‌الاحزان كه در استهبان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و امثال شهید حججی‌ها گفت: نور قرآن خاموش شدنی نیست بلكه قرآن آفتابی است كه غروبی ندارد.
وی همچنین قرآن را چشمه سار دانش و سعادت بشری برشمرد و گفت: قرآن بهار دل‌های فرهیختگان و مقصد راه پارسایان و ریسمانی استوار است و برای كسی كه با او مأنوس است امان است.


مقام حافظان قرآن همچون فرشتگان الهی است

مسعودی با بیان اینكه مقام حافظان و عاملان و مفسران قرآن در حقیقت مقام سفیران و فرشتگان الهی است، گفت: حافظان و دانشمندان قرآن در ردیف فرشتگان الهی قرار دارند و این یكی از مزیت های حفظ قرآن است.

نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های بیت‌الاحزان اشاره كرد و گفت: هیچ مجلسی بالاتر و عظیم‌تر از مجلسی نیست كه در آن حافظان كل قرآن كریم تجلیل می‌شوند و امروز نیز ۲۴۸ حافظ كل قرآن در این مراسم تجلیل می‌شوند بنابراین این مجلس بزرگترین مجلس است.


تمام مسئولان وظیفه حمایت از موسسات قرآنی را دارند

وی با تأكید بر اینكه همه مسئولان وظیفه حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی را دارند، گفت: من در دیداری كه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ام توضیحاتی درباره مؤسسه بیت‌الاحزان كه كار خود را در یك روستا آغاز كرده و امروز به اندازه یك سازمان بزرگ نظیر سازمان تبلیغات اسلامی عمل می‌كند، ارائه دادم.


متأسفانه مسئولان نسبت به موسسات كم لطف هستند

مسعودی اعتقاد دارد كه علی‌رغم فعالیت‌های گسترده و فاخر بیت‌الاحزان و امثال آن مسئولان نسبت به این‌گونه مؤسسات كم لفط هستند و سپس ادامه داد: متأسفانه برخی از وزرا و مسئولان ما توجهی به موسسات مردمی و بلكه مناطق محروم ندارند به عنوان مثال كشته شدن ۲۰ سرباز در جاده نی ریز، پای وزیر راه را به اینجا باز نكرد.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی گفت: من به مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان فرهنگی گفته‌ام كه اگر می‌خواهید به اوضاع فرهنگی كشور مسلط شوید باید در مجالس باشكوه قرآنی حضور داشته باشید؛ البته وزیر و معاون وزیر ارشاد به خاطر عدم حضور در این مراسم عذرخواهی كردند چرا كه بنای دیدار با مقام معظم رهبری را دارند.


مسئولان فرهنگی كشور باید حضور پررنگی در جلسات قرآنی داشته باشند

وی همچنین دوباره بر این نكته تأكید كرد كه اگر وزیر ارشاد بخواهد با فرهنگ جامعه كه فرهنگ عمومی كشور است آشنا شود باید در این جلسات حضور پررنگ داشته باشد.


انس با قرآن جوانان را از شبیخون فرهنگی مصون می‌دارد

مسعودی در ادامه اهمیت انس با قرآن را یادآور شد و گفت: جوانی كه با قرآن مأنوس می‌شود دیگر شبیخون فرهنگی و تهاجمات فرهنگی دشمنان او را از پای در نمی‌آور و قرآن با گوشت و پوست و استخوانش عجین می‌شود.



تجلیل از حافظان قرآن در حقیقت تجلیل از خود قرآن است

نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه تجلیل از حافظان قرآن در حقیقت تجلیل از قرآن و اهمیت به كتاب خداوند و سخن پیامبر(ص) است، ابراز امیدواری كرد كه این حضور و این مؤسسه كه حدود ۱۶۰ شعبه در كشور دارد، گسترش بیشتری داشته باشد.


بانك‌های اسلامی ما باید درس بانكداری را از روس‌ها بیاموزند

وی با بیان اینكه جامعه‌ای كه قرآن در آن حاكم باشد رنگ ربا و نفاق و ریا را نخواهد فهمید، گفت: متأسفانه ما از فرهنگ قرآن فاصله گرفته‌ایم و بانك‌های اسلامی باید از روس‌ها درس بانكداری بیاموزند چرا كه در روسیه بانك‌ها وام ۲ درصدی اعطا می‌كند اما بانك‌های كشورمان وام ۲۲ درصدی به مردم می‌دهند در صورتی كه ما ادعای جمهوری اسلامی و اسلامی بودن داریم و قانون اساسی ما بر مبنای قرآن است.


قرآن منشور حقوق شهروندی و حقوق بشر است

مسعودی، قرآن را منشور حقوق شهروندی و حقوق بشر دانست و به جنایات كشتار مسلمانان در میانمار اشاره كرد و گفت: امروز مدعیان حقوق بشر و كسانی كه دفاع از حقوق حیوانات را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند در مقابل نسل‌كشی مسلمانان میانمار سكوت كرده‌اند.

وی از عدم توجه كشورهای اسلامی به آموزه‌های قرآن كریم نیز انتقاد كرد و گفت: امروز مسلمانان بی پناه را می‌كشند و خادمان حرم نیز از كشتار مسلمانان هیچ ابایی ندارند و این‌ها همگی نتیجه دوری از قرآن است.


خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا)
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها