تعداد بازدید: ۲۱۱۳
کد خبر: ۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳ - 2017 16 September
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه موقت نی‌ریز با بیان این که شادی به قیمت مزاحمت برای مردم حرام است، گفت: «عروسی که آه و ناله دیگران پشتش باشد، زندگی پس از آن معلوم است دیگر چه می‌شود.».
عابد نعمتی: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 24 شهریورماه، از این که در برخی مراسم عروسی تا ساعت دو و نیم شب با زدن ترقه برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند، گلایه کرد و از نیروی انتظامی خواست تا با آن به طور جدی برخورد کند.

وی عنوان داشت: «مزاحمت برای دیگران به بهانه شادی حرام است.»

امام جمعه موقت نی‌ریز به اعتراض مردم به این موضوع اشاره کرد و گفت: «مجلس عروسی که آه و ناله دیگران پشتش باشد، معلوم است زندگی پس از آن چه می‌شود.»

او تأکید کرد همه باید نسبت به حقوق دیگران احساس وظیفه و تکلیف کنند.

ظاهراً اشاره امام جمعه موقت نی‌ریز به مجلس عروسی است که سه‌شنبه شب هفته گذشته، مراسم عروس کشان پس از آن تا پاسی از شب با انفجار ترقه‌های دست‌ساز، برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و اعتراض آنها را سبب شده بود.

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در جایی دیگر از سخنان خود، از شهرداری نی‌ریز تشکر کرد. چرا که به گفته او شهرداری توانسته با وجود بدهکاری‌های خود، روی ورودی شهر کار کند و حقوق به تعویق افتاده کارگرانش را بدهد. وی از مردم خواست تا عوارضشان را بموقع بدهند و در ایام محرم، نظافت شهر را رعایت کنند.

او همچنین از مداحان خواست تا مراقب باشند در مراسم محرم از اشعار و تعابیر درست استفاده کنند، حرمت اهل بیت را پایین نیاورند و از عظمت مکتب حسین(ع) بگویند.

امام جمعه موقت نی‌ریز تأکید کرد: «برای بازارگرمی و گریاندن مردم حق ندارید هر دروغی بگویید.»

وی روز خانواده را گرامی داشت و از قول امام صادق(ع) خصوصیات مرد خانه را برشمرد: «با همسر و فرزند خوش‌رفتار باشد، گشاده دست باشد و از عفت خانواده مراقبت کند.»

حجت‌الاسلام فقیه اهمیت قرآن در زندگی را خاطرنشان کرد، آن را کتاب هدایت دانست و گفت: «افراد زیادی شهید شدند تا قرآن بماند. حسین(ع) هم برای قرآن شهید شد. اما متأسفانه ما جز برای مجلس ختم از آن استفاده نمی‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «ما مجلس و دولت قرآنی می‌خواهیم؛ اما هنوز خیلی با آن فاصله داریم.»

به بیان وی، ثواب آموختن قرآن به فرزند خردسال مساوی با 10 هزار بار سیر کردن مسلمان گرسنه، 10 هزار پوشاندن مسلمان برهنه و 10 هزار بار جهاد در راه خداست. ثوابی که با آموختن هر حرف قرآن، 10 حسنه برای انسان نوشته می‌شود و 10 گناه از پرونده اعمال انسان حذف می‌گردد.

آن طور که امام جمعه موقت نی‌ریز می‌گوید، انس با قرآن با 2 هزار حج عمره برابری می‌کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها