تعداد بازدید: ۲۳۲۷
کد خبر: ۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ - 2017 13 September
اجرای آزمایشی طرح کنترل پسیل پسته با محلول پاشی پودر کائولین برای اولین بار در سطح باغات ریزاب نی‌ریز به اجرا در آمد.
به گزارش هورگان؛ مسئول مرکز جهاد کشاورزی ریزاب شهرستان نی‌ریز از اجرای آزمایشی طرح کنترل پسیل پسته با محلول پاشی پودر کائولین برای اولین بار در سطح باغات این منطقه خبر داد.

حسن دلاور اظهار کرد: پسیل پسته یک آفت کلیدی در باغات پسته می‌باشد و سالانه خسارت سنگینی به باغات وارد می‌نماید که در سال جاری مرکز ریزاب در بخش قطرویه  اقدام به اجرای طرح پایلوت محلول پاشی کائولین با دوز 35 کیلو در هزار لیتر آب در سطح 30 هکتار از باغات پسته رقم احمد آقایی منطقه نمود.

وی افزود: این طرح که با مشارکت یکی از کلینیک‌های گیاه پزشکی و با نظارت کارشناسان بومی منطقه انجام شد، به طور هفتگی آمار برداری و رصد می‌گردد و تاکنون نیاز به هیچ سم پاشی در این قطعه باغ نشده است.

دلاور گفت: قبل از اجرای این طرح در قطعه باغ مورد نظر، حداقل 6 مرحله سمپاشی با سموم مختلف انجام می‌گرفت که زیان‌های فراوانی در پی داشت؛ ولی با اجرای این طرح علاوه بر کاهش محسوس مصرف سموم و کاهش زیان‌های زیست محیطی، شاهد کاهش جمعیت آفت پسیل پسته و افزایش عملکرد محصول بوده‌ایم. 

مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی ریزاب خاطر نشان کرد: پس از برداشت محصول و بررسی داده‌های اماری و تایید تخصصی و معنی‌دار بودن نتایج، نسبت به ترویج و تعمیم اجرای طرح در سطح باغات کل شهرستان اقدام خواهد شد. 




روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها