تعداد بازدید: ۱۹۷۸
کد خبر: ۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 2017 11 September
با هماهنگی کانون مداحان، مرکز آموزش مداحی و کانون بسیج مداحان همایش هیئات مذهبی جوان و مداحان در مرکز آموزش مداحی متوسلین این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام امیر جنگجو مسئول منطقه‌ای ادارات تبلیغات اسلامی شرق فارس، در این همایش گفت: مداحی هنری است که می‌توان از آن برای ایجاد فضایی معنوی و انتقال پیام به دیگران به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: کانون مداحان و بسیج مداحان با کمک یکدیگر کارهای مهم و ارزشمندی می‌توانند
انجام دهند به شرط آن که همه گرد یک محور تجمع کنند که هم‌افزایی و خروجی بهتری خواهد داشت و هم فرصت‌های زیبایی از این طریق رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام جنگجو با بیان اینکه نی‌ریز دارای سبک مداحی است افزود: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است و متأسفانه مورد غفلت واقع شده فراموشی سبک اصیل و سنتی نی‌ریز است که مداحان و شاعران آئینی باید به این موضوع ورود کنند و نهایت تلاش خود را جهت احیاء سبک نی‌ریز به کار برند هر چند که به همت تعدادی از شاعران دلسوز و متعهد اشعاری جمع آوری شده و کتابهایی در این زمینه تهیه گردیده است ولی کافی نیست و باید بیشتر از این تلاش کرد.

وی قول مساعد دادکه از طریق حوزه هنری فارس این مهم را پیگیری نماید.

رئیس ادارات منطقه شرق فارس بیان داشت: انتظاراتی که از مداحان می‌باشد این است که کار مداح صرفاً برای رضایت خداوند باشد، اشعارش را قوی کند و در این راه از شاعران مؤمن و متعهد کمک بگیرد.

شعر مداح دارای پیام و محتوا باشد، مداح مخاطب را با اهداف و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری آشنا و همسوکند.

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی همچون گذشته آمادگی حمایت و همکاری لازم با کانون مداحان و بسیج مداحان جهت اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها را دارد.

در ادامه سرهنگ درستکار فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی‌ریزگفت: اگر کسی می‌خواهد برای دیگران الگو باشد اول باید از خودش شروع کند.

سید الشهداء (ع) قبل از شهادت تشکیل حکومت داد و دین را برای امتش تبیین کرد چرا که دینی که حکومت‌ در آن نباشد بی‌ارزش است، بنابراین اگر حکومت را از جلساتمان گرفتیم همان راه دشمنان را رفته‌ایم، دشمن از جوانان ما بی‌دینی می‌خواهد. اگر جلسات ما ترویج انقلاب اسلامی نباشد و نتیجه آن رستگاری و عاقبت به خیری  نباشد بی‌فایده است.

در ادامه تعدادی از مسئولان هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) به نمایندگی از دیگران به بیان دیدگاهها و مسائل و مشکلات فرهنگی و مذهبی هیئات پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسئولان خصوصاً در بحث آموزش مداحان و دعوت از اساتید و صاحبان فن جهت ارتقاء سطح دانش و معلومات مداحان و مسئولان هیئات شدند.

شایان ذکراست کانون مداحان و شاعران آئینی با همکاری کانون بسیج مداحان همه روزه در مرکز آموزش مداحی متوسلین نی‌ریز پاسخگوی مداحان و شاعران آئینی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی می‌باشد.   



روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها