تعداد بازدید: ۲۰۸۲
کد خبر: ۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ - 2017 10 September
از ٤ بالگرد اورژانس هوایی هیچکدام به نی‌ریز نرسید.
محمد جلالی: امام جمعه نی‌ریز شاید یکی از اولین افرادی بود که داشتن اورژانس هوایی را حق نی‌ریز دانست.


وی در خطبه‌های نمازجمعه ١٠ دیماه ١٣٩٥ این را خواستار شد اما در نهایت طی جلسه‌ای که در اسفندماه سال گذشته در استانداری فارس برگزار شد ٤ بالگرد به ٤ نقطه دیگر استان پرواز نمودند و عملاً اورژانس هوایی به نی‌ریز نرسید.


پیگیری‌های فرمانداری هم گویا برای اختصاص یک بالگرد نتیجه نداد تا این ٤ بالگرد اورژانس هوایی به جهرم، لارستان، شیراز و آباده برسد.


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در خصوص نحوه واگذاری بالگردها آن را نتیجه‌ جلسه استانداری دانست و گفت: بر اساس مصوبه استانداری که اسفندماه سال گذشته تصویب شد و در آن مسئولانی از اورژانس کشور و سازمان هوایی هم حضور داشتند ٢ بالگرد به علوم پزشکی شیراز و ٢ بالگرد به بیمارستان‌های دارای دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

دقت داشته باشید که در حوزه اورژانس هوایی تقسیم‌بندی‌ها بر اساس نحوه خدمات دهی و امکانات هوایی شهرستان‌ها می‌باشد لذا بهترین تصمیمات در نحوه واگذاری‌ها گرفته شد.


دکتر محمدرضا عالی‌منش در ادامه در خصوص نزدیکی دو پایگاه جهرم و لار به هم و پراکندگی بهتر این بالگردها در استان گفت: تقسیم‌بندی‌ها بر اساس مرزهای استانی و شهرستانی انجام نمی‌شود و اگر اینگونه بود ما باید بالگردی را در یکی از شهرهای غربی قرار می‌دادیم اما چون حوادث نیاز به بالگرد، در غرب فارس توسط اورژانس هوایی یاسوج و گچساران پوشش داده می‌شود به همین دلیل جهرم گزینه مناسبی برای پوشش شرق فارس بود.


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با ابراز رضایت از فعالیت اورژانس هوایی جهرم گفت: این اورژانس هوایی می‌تواند با توجه به سقف پروازی که برای آن در نظر گرفته شده تا مرز سیرجان را پوشش دهد. 


وی با بیان اینکه این چهار بالگرد فارس را پوشش مناسبی د‌اده‌اند در خصوص افزایش بالگردها برای استان و به ویژه نی‌ریز گفت: هم اکنون این چهار پایگاه اورژانس هوایی توانسته‌اند فارس را به خوبی پوشش دهند. برای ما اصلاً مهم نیست که بالگرد در کجا قرار دارد بلکه آن چیزی که دارای اهمیت می‌باشد پوشش مناسب می‌باشد و اصولاً برای این بالگردها مرز زمینی تعیین نمی‌شود کما اینکه بارها و بارها از همین نی‌ریز بیمارانی به مراکز استان انتقال داده شده‌اند و حتی چندی پیش اورژانس هوایی یاسوج، بیماری از شیراز را به مراکز درمانی منتقل کرد.


دکتر محمدرضا عالی‌منش همچنین یادآوری نمود که زمان پرواز بالگردها از طلوع تا غروب خواهد بود و در شب‌ها پروازی نخواهند داشت.

 


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
اینجانب می گویم که محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس ( لارستان ) در شهرستان لارستان اشتباه محض است چون اگر ۱- از هر طرف فاصله شهرستان های واقع شده در جنوب استان فارس ( شهرستان های قیر و کارزین + گراش و لامرد و مهر و فراشبند) را با شهر لار که محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی لارستان می باشد محاسبه کنید) حدود صد تا دویست کیلومتر می باشد بعد ۲- فاصله شهرستان های جنوبی استان فارس (( قیر و کارزین + جهرم (از راه جدید دیگ اشکن ) لارستان و گراش و لامرد و مهر و فراشبند )) را محاسبه کنید که از حدود هفتاد کیلومتر تا هشتاد کیلومتر و نود کیلومترمی رسد بعد متوجه می شوید که تنها این آسایش و رفاه مردمی که در شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم (از مسیر راه جدید دیگ اشکن ) و لارستان و گراش و لامرد و مهر و فراشبند زندگی می کنند است که برای انتخاب محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی لارستان بوده است که توسط مسئولین شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور محاسبه نشده است متاسفانه کسانی که بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور حکومت می کنند آسایش و رفاه و حق مردمی که در شهرستان های جنوبی استان فارس زتدگی می کنند اصلا برایشان مهم نیست.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها