تعداد بازدید: ۲۶۱۶
کد خبر: ۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ - 2017 10 September
با گذشت حدود دوسال از فعالیت هیئت فوتبال؛
این روزها فوتسال بانوان نی‌ریز حال و روز خوبی ندارد. مدتهاست تیمی در شهرستان فعال نیست؛ این درحالی است که فیروزه آریانژاد نایب‌ رئیس فعلی هیئت بانوان، عملکرد به گفته او بسیار ضعیف و خرابکاری‌های هیئت قبل را علت اصلی شرایط حال حاضر فوتسال بانوان می‌داند.
فاطمه زردشتی نی‌ریزی گروه ورزش

در پی تماس تلفنی که با وی داشتیم، او به ما گفت: فوتسال بانوان از همان چند سال پیش از ریشه مشکل داشت. در هیئت قبل ٤ تیم فعال بودند و سه چهار مربی فعالیت می‌کردند؛ اما آنقدر با آنها همکاری نشد که مربیان با هم درگیر شدند و بازیکنان از ادامه کلاسها انصراف دادند.


در این دو سال ما هر کار کردیم تا بتوانیم با مربیان ارتباط برقرار کنیم، نشد. هرچند بعد از گذشت این مدت کارت مربیگری‌شان نیز باطل شده بود و باید مجدداً کلاسهای مربیگری برگزار می‌شد، اما طی فراخوانی که در هفته‌نامه دادیم هیچ کس استقبال نکرد.


آریانژاد ادامه داد: البته عدم‌همکاری آموزش و پرورش و مدارس با مربیان نیز مزیدبرعلت شده تا نتوانیم آن طور که می‌خواهیم از بین دانش‌آموزان استعدادهای شهرستان را کشف کنیم. چون اکثر رده‌های ورزشی ما محصل هستند و مدارس با ما همکاری نمی‌کنند. 


در همین باره مهدی اعیان‌منش رئیس هیئت فوتبال گفت: فیروزه آریانژاد طی مدتی که در پست نایب رئیسی هیئت فوتبال و کمیته فوتبال بانوان فعالیت دارد، تلاشهای خود را برای احیاء دوباره فوتبال بانوان انجام داده؛ اما متأسفانه هیچ استقبالی صورت نگرفته است.


اعیان‌منش در ادامه اذعان داشت: با وجود این که کلاسهای دانش‌افزایی فوتبال ویژه بانوان را برگزار کردیم، اما به علت آن که بیشتر ورزشکاران بانو به رشته والیبال تمایل بیشتری نشان می‌دهند، نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.


وی بر خلاف گفته‌های آریانژاد گفت که کارتهای مربیان غیرفعال باطل نمی‌شود.


رئیس هیئت فوتبال درخصوص برنامه‌های آتی این هیئت به منظور فعال کردن کمیته بانوان و تشویق ورزشکاران به سمت فوتبال گفت: درحال حاضر آریانژاد به علت برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی وقت کافی را در اختیار ندارد؛ اما به طور قطع جلسه‌ای را به منظور فعالیت دوباره فوتبال بانوان با حضور مسئول کمیته بانوان ترتیب خواهیم داد. 


فاطمه زردشت نائب ‌رئیس هیئت قبل اما در این باره گفت: من حدود ٨ سال در سمت رئیس و نایب‌رئیس فوتبال و فوتسال بانوان فعال بودم. در آن زمان فوتسال بانوان در نی‌ریز بسیار فعال بود. استعدادیابی در مدارس و بین بچه‌های بهزیستی انجام می‌شد و من بعنوان استعدادیاب برتر ٥ شهر شرق فارس یعنی نی‌ریز، استهبان، داراب، فسا و زرین‌دشت انتخاب شدم.


او در ادامه گفت: در این مدت تیم شهرستان به مسابقات استانی راه یافت و توانستیم میزبانی یک سری مسابقات استانی را در نی‌ریز بگیریم.


 زردشت افزود: در آن زمان سه مربی خانم و چهار تیم فوتسال فعال در رده بانوان توپ می‌زدند. خبرها و بازی‌های استان پیگیری می‌‌شد و اگر مسابقه‌ای بود، بلافاصله بچه‌ها برای مسابقات اعزام می‌شدند. حتی ما زمانی خواستار بازی خانم‌ها در چمن شدیم.


نایب رئیس سابق بانوان هیئت فوتبال نی‌ریز ادامه داد: اما در آن زمان تنها مشکل این بود که یکی دو نفر از مربیان این توقع را داشتند که یک تیم آماده و کامل به آنها داده شود تا مربیگری کنند. اما تنها صِرف این که کسی فوتبال را دوست دارد، یک تیم راه نمی‌افتد. برای تشکیل یک تیم باید استعدادیابی کرد، زحمت کشید و تمرین داد. من امیدوارم شرایطی مهیا شود تا دوباره فوتسال بانوان در شهرستان فعال شود و رونق گیرد.


این درحالی است که فوتسال بانوان نی‌ریز ٢ سال است که در خواب به سر می‌برد و کمی آن طرفتر در شهرستان استهبان فوتسال بانوان بسیار فعال است.


در پی تماس تلفنی که با خانم ابراهیمی (بازیکن، مربی درجه C فوتبال آسیا و نائب‌ رئیس هیئت فوتبال استهبان) داشتیم، وی فوتسال بانوان استهبان را بسیار فعال دانست و گفت: از حدود ١٠ سال پیش هیئت فوتبال استهبان شروع به کار کرد. آن زمان استقبال بسیار کم بود و ما تنها با دو نفر شروع به کار کردیم. در حال حاضر نیز با وجود این که اعضای تیم بزرگسال ما بیشتر از ١٠ نفر نیستند، اما بسیار فعالند. به‌طوری که هفته قبل همین تیم ١٠ نفره توانستند پس از شرکت در مسابقات لیگ دسته‌یک استان، به لیگ برتر فارس صعود کنند. از بین این ١٠ نفر، ٢ بازیکن به لیگ کشوری دعوت شدند و دروازه‌بان ما که ناشنواست، به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ دسته‌ یک به تیم ناشنوایان کشور معرفی شد.


در حال حاضر هم در رده نوجوانان، نونهالان و آزاد (بزرگسال) کار می‌کنیم که توانسته‌ایم در رده سنی بزرگسالان به لیگ برتر راه یابیم. در رده نونهالان نیز برای انتخابی تیم ملی چندین بار شرکت کرده‌ایم. 


برای احیاء دوباره فوتسال بانوان توسط هیئت فوتبال نی‌ریز باید راهی پیدا شود تا علاقه‌مندان به این رشته هرچند که تعداد آنها کم باشد، بتوانند در آن فعالیت کنند.


یکی از دلیلی که باعث شده بانوان بیشتر در رشته والیبال فعالیت کنند، نداشتن فعالیت مستمر دیگر رشته‌ها از جمله فوتبال است.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سر کار خانم آریانژاد تمام تلاش خود را برای احیای دوباره فوتبال و فوتسال نیریز انجام دادند و من از ایشان نهایت تشکر و قدر دانی را دارم
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها