تعداد بازدید: ۲۰۶۰
کد خبر: ۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ - 2017 10 September
شهر فرنگ
نگاهی به یک برنامه تلویزیونی پرطرفدار

برنامه «دورهمی» به اتمام رسید، برنامه‌ای با فراز و فرودهایی از استقبال و توجه مردم، انتقادات بسیار به اظهارنظرهای مدیری، حواشی زیادی چون جدا شدن برخی از عوامل اصلی از گروه یا نوع برخورد مدیری با میهمانان و امثال آن. 


این برنامه در نوع خود یکی از متفاوت‌ترین اجراها را داشت و وجهه‌ای جدید از تولید برنامه طنز در صدا و سیما بود، با اینکه این انتقاد بر آن وارد بود که از یک برنامه «talk show» هندی الگوبرداری شده بود.


اینکه این برنامه راه همکاری‌های دوباره مدیری با تلویزیون را باز و فرصت برای علاقه‌مندان آثار او را فراهم کرد باید به فال نیک گرفت.


ضمن اینکه این برنامه در برهوت سال‌های اخیر تلویزیون از عدم برنامه‌های جذاب و سرگرم کننده، غنیمتی بود و حضور متفاوت مدیری به عنوان مجری هم در این جذابیت بی‌تأثیر نبود.
همچنین جذب یک اسپانسر و سرمایه‌گذار جدی به چرخه تولیدات تلویزیون اتفاقی قابل توجه بود، سرمایه‌گذاری که مسبب تولید فیلم سینمایی مدیری هم شد اما سوای همه این اثرات مثبت، این برنامه در حالی به پایان رسید که یک سؤال جدی را بی‌پاسخ گذاشت.


این برنامه در هر قسمت یک گزینه همیشگی و تکرار شونده داشت و آن هم سؤالی بود که در پایان گفتگو از میهمانانش می‌پرسید و ا ز آنها می‌خواست که هدیه‌ای به رسم یادبود به «موزه دورهمی» اهداء کنند.


ایده برپایی این موزه در ایران و آن هم برای برنامه‌ای محبوب، دست اول و جدید بود اما با اتمام برنامه اعلام نشد که نتیجه این موزه چه شد؟(بهار)


کوتاه از دورهمی
- قسمت ۱ تا ۱۲ دور همی توسط مهراب قاسم خانی و بعد از آن توسط مهران مدیری کارگردانی شد.


- دورهمی از ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ در شبکه نسیم پخش آغاز به کار کرد.


- دورهمی دکوری عظیم داشت و در هر قسمت ۳۰۰ نفر از مخاطبان طی یک فراخوان برای حضور در برنامه ثبت‌نام می‌کردند.


- مهمانان این برنامه معمولاً از چهره‌های برجسته علمی، ورزشی، هنرمندان، بازیگران و خوانندگان می‌باشد.


- موضوع هر قسمت متفاوت بود موضوعاتی از جمله پول، رشوه، نوروز، اقتصاد (عقل معاش)، زیراب زنی، روز زن، پایان تعطیلات، عشق، وجدان، حمایت، مرگ، حریم شخصی، روز پدر و...


- برنامه دورهمی از نگاه مردم به عنوان بهترین برنامه در سال ۱۳۹۵ انتخاب شد. این رأی‌گیری در برنامه سه ستاره که با اجرای احسان علیخانی بود، انجام شد، همچنین مهران مدیری کارگردان، مجری و طراح این برنامه هم مقام اول را در حوزه بهترین اجرا به خود اختصاص داد.


- از مصاحبه مجید مظفری، مهراب قاسم‌خانی و فرمان فتحعلیان خبر و عکس‌هایی منتشر گردید ولی از تلویزیون پخش نشد.


آمار
۱۵۶ قسمت تولید شده، ۲۰۰ مهمان دعوت شده، ۵۰۰۰۰ نفر بیننده دعوت شده و ۱۲۰۰۰ دقیقه ضبط برنامه


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها