تعداد بازدید: ۲۲۷۲
کد خبر: ۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ - 2017 06 September
سرپرست محیط زیست فارس خبر داد:
سرپرست حفاظت محیط زیست استان فارس از انتقال آب به مرکز جوجه آوری فلامینگو در دریاچه بختگان با ۲۵۰۰ متر لوله گذاری خبر داد.
نبی اله مرادی  افزود: با توجه به خشک شدن دریاچه بختگان و به خطر  افتادن جان جوجه فلامینگو ها وتسهیل مهاجرت آخرین بازمانده های فلامینگو از این دریاچه،  ادارات محیط زیست شهرستانهای استهبان،نی ریز،پارک بختگان ،مردم بومی منطقه و کشاورزان استهبان و جمعی از تشکلهای مردم نهاد ،با لوله گذاری ۲۵۰۰ متر ازچاه  آب مزارع کشاورزی محمد آباد استهبان به نزدیکی محل جوجه آوری فلامینگوهای بختگان  نسبت به تامین آب مورد نیاز جهت ایجاد زیستگاه جایگزین برای جوجه فلامینگوهای باقی مانده اقدام کردند.

وی افزود: در پی بارشهای سال گذشته در این منطقه ،تعداد قابل ملاحظه ای از فلامینگوها تخم گذاری و جوجه آوری داشتند  و با آغاز فصل گرما و خشک شدن تالاب، فلامینگوهای نابالغ که قادر به پرواز نبودند در نمکزار بختگان اسیر شدند ، در اقدامات اولیه با کمک اهالی روستای بسترم با کندن و حفر کانال در تالاب، برکه هایی در محل تجمع فلامینگوها ساخته شدو فرصتی در طبیعت جهت رشد و نمو جوجه فلامینگوها ایجاد شد و تعداد بسیار زیادی نیز مراحل رشد را طی کرده و منطقه را ترک کردند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: باقیمانده جوجه ها که نسبت به جمعیت اولیه زیاد هم نبودند،در منطقه باقی ماندند و به لحاظ غلظت زیاد نمک در آب کانالهای حفر شده با مشکل مواجه شده و حتی به مزارع و روستاهای اطراف تالاب پناه می بردند لذا تصمیم بر آن شد که برای کمک به این جوجه ها با لوله گذاری و انتقال آب زیستگاه مصنوعی ساخته شود.

مرادی  از اهالی روستای بستر م،  کشاورزان مزارع محمد آباد استهبان و سمنهای مردم نهادی که در انجام این عمل انسانی با محیط زیست همکاری نمودند تشکر کرد.

منبع: مهر

برچسب ها: فلامینگو ، بختگان
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها