تعداد بازدید: ۱۹۹۴
کد خبر: ۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ - 2017 05 September
نشست مشترک مدیرعامل بورس کالا با نماینده مجلس،فرماندار،امام جمعه و رؤسای ادارات کشاورزی، تعاون روستایی و صنعت و معدن شهرستان استهبان در تاریخ شنبه 11شهریور برگزار شد.

در این جلسه بر عرضه انجیر در بورس کالا، ظرفیت‌ها و ابزارهای مالی بورس و اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی در قالب سیاست قیمت تضمینی مورد گفت و گو و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مدیر عامل بورس کالا گفت: در خصوص فرآیند تحویل و تسویه معاملات در بورس نظارت‌های دقیقی اعمال می‌کند تا پس از انجام رقابت بر سر خرید هر محصول، برنده نهایی پول کشاورز و باغدار را ظرف سه روز به حساب فروشنده نزد کارگزار واریز کند و از این بابت دغدغه‌ای از بابت تسویه وجود ندارد.

سلطانی‌نژاد به امکان راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه کالایی در بورس کالا نیز اشاره کرد و گفت: پس از راه‌اندازی اولین صندوق کالایی با پشتوانه طلا، برنامه راه‌اندازی این صندوق‌ها را در بخش کشاورزی برای محصول پسته نیز داریم و تجربه آن می‌واند به سایر محصولات نیز تسری یابد.

کمک به مردم محروم استان فارس
در  این جلسه نماینده مردم شریف شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان  در مجلس شورای اسلامی از ورود و عرضه محصولات کشاورزی استان و شهرستان‌های استان فارس به بورس کالا حمایت کرد و گفت: با ورود محصولات کشاورزی مختلف به بورس کالا می‌توان ضمن کشف قیمت شفاف، مانع از حضور واسطه‌ها شد تا اکثر مردم استان که عموماً باغدار و کشاورز هستند از سود حاصل از فروش محصول بهره‌مند شوند.

دکتر مسعودی افزود: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا امری مورد قبول بوده و به نوعی کمک به مردم محروم استان است، زیرا در برخی محصولات کشاورزی فاصله قیمت‌ها برحسب درجه کیفیت آن متفاوت بوده و شرایط فعلی و عرضه محصولات در بورس می‌تواند به  نفع عموم مردم نیز باشد.

در این جلسه فرماندار، امام جمعه،مسئولان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و صنعت و معدن نکات و‌ گزارش‌هایی از تولید و صادرات انجیر بیان کردند.


منبع: کام‌نا
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها