تعداد بازدید: ۱۹۸۵
کد خبر: ۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶ - 2017 03 September
اختلاف بین آموزش و پرورش و بهزیستی؛
مهدکودک‌ و پیش‌دبستانی‌ها زیرنظر بهزیستی برای سال تحصیلی جدید حداکثر به صورت ماهیانه ١٢٨,٣٥٢تومان و پیش‌دبستانی‌های زیر نظر آموزش و پرورش ١١٣.٠٠٠تومان دریافت می‌کنند.

تقی‌پور کارشناس آموزش متوسطه و مدارس غیر دولتی در مدیریت آموزش و پرورش با بیان این خبر گفت: طی بخشنامه جدید شهریه پیش‌دبستانی‌ها برای سال‌جاری سالیانه بین ٨٧٠ هزار تومان تا ٩٠٠ هزار تومان اعلام شده است که این شهریه بسته به امکانات مهد و رضایت والدین نسبت به آنجا متغیر می‌باشد. 


تقی‌پور افزایش ‌شهریه سال جدید را در پیش‌دبستانی‌ها نسبت به سال قبل ٢٥ درصد دانست و افزود: با توجه به اینکه پیش‌دبستانی‌ها در سال، هشت‌ماه فعالیت‌دارند شهریه‌های آنها ماهیانه ١١٣ هزار تومان می‌باشد.


تقی‌پور با تأکید بر اینکه پیش‌دبستانی‌ها نباید بیش ‌از این مبلغ را دریافت کنند افزود:‌‌ پیش‌دبستانی‌های زیر نظر آموزش و پرورش موظف هستند تعرفه اعلام شده را به صورت تابلو بزرگ چاپ کرده و در معرض دید والدین قرار دهند. 


در ضمن چنانچه مغایرتی در مبلغ شهریه‌ پیش‌دبستانی‌ها دیده ‌شد، خانواده‌ها موظفند به این مدیریت اطلاع داده تا با پیش‌دبستانی مربوطه برخورد شود. تقی‌پور اظهار داشت تعداد پیش‌دبستانی‌های مجاز تحت نظارت این اداره ٨ پیش‌دبستانی در سطح شهرستان و ٤ پیش‌دبستانی در بخش پشتکوه و قطرویه می‌باشد. 


وی اسامی پیش‌دبستانی‌های مجاز سطح شهرستان را اینگونه عنوان کرد: مؤسسه گلهای قرآنی، نیایش،‌ گل‌پونه،‌ گلهای بهشت، مهرجو، جوانه‌ها، هدف،‌ یاس نبی


پریسا زارعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیز شهریه مهدها و پیش‌دبستانی‌های زیر نظر این اداره را اینگونه اعلام کرد: 


- شیرخوار (رده سنی صفر تا ٢ سال) مبلغ شهریه پایه ١٦٧,٥٥٢تومان به صورت ماهانه


- نوپا (رده سنی ٢ تا ٣ سال) مبلغ شهریه پایه ١٥٠,٠٨٠تومان به صورت ماهانه


- نوپاوه (رده سنی ٣ تا ٦ سال) مبلغ شهریه پایه ١٢٨,٣٥٢تومان به صورت ماهانه


در ضمن پیش‌دبستانی‌های تحت نظارت بهزیستی نیز باید مبلغ نوپاوه را دریافت کنند.


شهریه مهدهای کودک‌ طبق چند ستاره‌ بودنشان درصدی افزایش خواهد داشت که هر مهد موظف به نصب مبلغ شهریه اعلام شده از سوی اداره، در بُرد مهد می‌باشد و چنانچه مغایرتی وجود داشته باشد؛ خانواده‌ها می‌توانند به اداره بهزیستی شهرستان مراجعه و پیگیری نمایند.


وی در ادامه عنوان نمود که شهریه مهدهای واقع در روستا برای سال ٩٦ هنوز اعلام نشده است .


زارعی تعداد مهد‌های کودک مجاز تحت نظارت این اداره را ٢٣ مهد دانست و افزود: ١٠ مهد‌ در رده سنی شیرخوار تا پیش از دبستان در شهر نی‌ریز و ١٣ مهد در روستاهای تابعه شهرستان فعالیت می‌نمایند و اسامی این مراکز به شرح زیر می‌باشد: 


مهد و پیش‌دبستانی‌های خانه‌گلها،‌ بهار اندیشه، ‌ارغوان، نورا،‌ کودک پارسی و مهد‌های کودک باغ ستاره‌ها،‌ مهرجو،‌ ماه و مهتاب، گلپونه، شکوفه‌های قرآنی 


زارعی و تقی‌پور چارت سازمانی هر مهد کودک و پیش‌دبستانی را دارای مؤسس، مسئول فنی، مربی و خدمه دانست و افزود: هر فرد مؤسس جهت دریافت مجوز، نیاز به تأیید اماکن، شهرداری و نظام مهندسی دارد که در این مرحله استانداردهای مربوط به ایمنی و مناسب سازی ساختمان نیز بررسی می‌گردد. به کارگیری نیروها در اختیار مؤسس مهد کودک و پیش‌دبستانی، بعنوان کارفرما می‌باشد و در اختیار بخش خصوصی است.


ولی مسئول فنی و مربی مهدکودک جهت فعالیت در مهد باید دوره‌های آموزشی مدیریت و مربی‌گری را از طریق مؤسسات مجاز طی نمایند و پس از ارائه مدرک معتبر می‌توانند به کار مربیگری بپردازند.


تقی‌پور با اشاره به تمدید هر ساله مجوز پیش‌دبستانی‌ها گفت: هر ساله از پیش‌دبستانی‌ها بازدید به عمل می‌آید و در صورت رعایت نکردن قوانین مجوز پیش‌دبستانی برای سال جدید تمدید نخواهد شد.


زارعی نیز اداره بهزیستی را متولی این امر در فواصل زمانی مختلف دانست و افزود: ما در فواصل گوناگون بدون هماهنگی قبلی از مهدهای کودک تحت نظارت بازدید می‌نماییم و موارد جهت بهبود روند کار به آنان ارائه می‌گردد.


همشهریان هم می‌توانند موارد تخلف مهدهای کودک را به واحد امور کودکان و حراست اداره بهزیستی نی‌ریز با شماره تماس ٢-٥٣٨٣٨٨٠٠ یا شماره پیامک ١٠٠٠١٠٠٠٢٢٢٠٢٠ اطلاع دهند.




خبر: محبوبه ناصری
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها