تعداد بازدید: ۲۲۱۳
کد خبر: ۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ - 2017 20 August
فرماندار نی‌ریز خبر داد:
انتخاب شهردار در دست این چند نفر

چهارشنبه این هفته اول شهریورماه، اولین جلسه شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود.


به گفته فرماندار نی‌ریز، برابر قانون شورای اسلامی اولین جلسه شوراهای جدید به وسیله مسئولان تقسیمات کشوری که در شهرستان‌ها «فرمانداران» و «بخشداران» هستند، تشکیل می‌شود.


محمدرضا امیری در خصوص برگزاری زود هنگام جلسه آغاز به کار شوراها گفت: بر اساس قانون یک ماه بعد از آغاز به کار دولت، شوراهای اسلامی تشکیل جلسه می‌دهند و رسماً کار خود را آغاز می‌کنند. با توجه به اینکه دولت ١٢ مردادماه کار خود را آغاز می‌کند طبیعتاً شوراها باید در ١٢ شهریورماه تشکیل جلسه دهند اما بر اساس قانونی پیشنهادی که ارائه شد اعلام گردید که شوراها هم همزمان با شروع به کار دولت کار خود را شروع کنند اما تا تصویب این قانون کمی زمان از دست رفت و یکم شهریورماه زمان آغاز به کار شوراها اعلام شد.


در این روز در ابتدا هیئت رئیسه سنی تشکیل و در ادامه انتخابات هیئت رئیسه برگزار می‌شود و با رأی مخفی،  اعضاء معرفی می‌شوند.


فرماندار نی‌ریز در خصوص انتخاب شهردار گفت: در این روز اعضاء  می‌توانند یا شهردار را ابقاء کنند یا چنانچه مستعفی باشد با استعفاء او موافقت یا وی را برکنار نمایند. اگر شهردار برکنار شود شورا سه ماه فرصت دارد تا شهردار جدید را انتخاب کند و در این مدت از سرپرست جهت انجام امور شهرداری استفاده نماید. سرپرست باید حتماً یکی از کارکنان شهرداری باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها